Emeli a szintet a Citroën – itt a C5 CrossTourer

A Citroën, úgy látszik, nem elégszik meg egy újdonsággal a jövő hónapban esedékes genfi autószalonon.

Szabó Péter
2014. 02. 20. 17:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyártók napjainkban megpróbálnak olyan autókat gyártani, amelyek minden körülménnyel képesek megbirkózni, ami persze szinte lehetetlen feladat. Ez a törekvés szülte meg annak idején az emelt hasmagasságú kombik kategóriáját, melynek első tagjai a Volvo XC70 és az Audi Allroad Quattro voltak, amely modellek már több generáció óta sikeresek. Azóta persze a többi gyártó is beszállt, mint a Volkswagen a Passat Alltrackkel, a Škoda az Octavia Scouttal, az Opel az Insignia Country Tourerrel vagy a Peugeot az 508 RXH-val.

Ehhez a díszes társasághoz csatlakozik most a Citroën saját középkategóriás puttonyosának megemelésével. A C5 CrossTourer persze – csakúgy, mint ellenfelei – nem valódi terepre készült, sokkal inkább nevezhetnénk telekjárónak. Kívülről a legszembetűnőbb különbségek a „terepes” kiegészítők, mint a csiszolt alumínium védőburkolatok a lökhárítókon, a matt szürke tetősínek, a különleges 18 colos felnik és az elmaradhatatlan emelkedés.

A CrossTourer alaphelyzetben 15 milliméterrel magasabb normál testvéreinél. A Hydractive III+ elnevezésű felfüggesztéssel szerelt modell 10 km/h-ig az alaphoz képest 6, míg 10 és 25 km/h között 4 centiméterrel emeli meg az autót, hogy az esetleges akadályokat könnyebben vegye. Ez a Hydractive III+ felfüggesztés egyébként a 115 lóerős HDi és e-HDi erőforrásokon kívül a sima C5 modellekhez is alapáron jár.

A CrossTourer egyébként Millenium és Exclusive felszereltségi szintekkel lesz elérhető, ami azt jelenti, hogy a bőrkárpitozás, a masszázsülés állítható deréktámasszal és az eMyWay navigáció tolatókamerával alapból jár az autóhoz. Ahogyan a Citroën intelligens kipörgésgátló rendszere is, mely a havas vagy saras utakon történő könnyebb közlekedést segíti elő. A Citroën újdonsága hamarosan már rendelhető is lesz, és a külföldi ár alapján alsó hangon mintegy 10,5 millió forintért lesz majd elérhető. Mindenesetre Genfben meglátjuk, mit hozott ki a C5 CrossTourerből a Citroën.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.