A gyártók napjainkban megpróbálnak olyan autókat gyártani, amelyek minden körülménnyel képesek megbirkózni, ami persze szinte lehetetlen feladat. Ez a törekvés szülte meg annak idején az emelt hasmagasságú kombik kategóriáját, melynek első tagjai a Volvo XC70 és az Audi Allroad Quattro voltak, amely modellek már több generáció óta sikeresek. Azóta persze a többi gyártó is beszállt, mint a Volkswagen a Passat Alltrackkel, a Škoda az Octavia Scouttal, az Opel az Insignia Country Tourerrel vagy a Peugeot az 508 RXH-val.
Ehhez a díszes társasághoz csatlakozik most a Citroën saját középkategóriás puttonyosának megemelésével. A C5 CrossTourer persze – csakúgy, mint ellenfelei – nem valódi terepre készült, sokkal inkább nevezhetnénk telekjárónak. Kívülről a legszembetűnőbb különbségek a „terepes” kiegészítők, mint a csiszolt alumínium védőburkolatok a lökhárítókon, a matt szürke tetősínek, a különleges 18 colos felnik és az elmaradhatatlan emelkedés.
A CrossTourer alaphelyzetben 15 milliméterrel magasabb normál testvéreinél. A Hydractive III+ elnevezésű felfüggesztéssel szerelt modell 10 km/h-ig az alaphoz képest 6, míg 10 és 25 km/h között 4 centiméterrel emeli meg az autót, hogy az esetleges akadályokat könnyebben vegye. Ez a Hydractive III+ felfüggesztés egyébként a 115 lóerős HDi és e-HDi erőforrásokon kívül a sima C5 modellekhez is alapáron jár.
A CrossTourer egyébként Millenium és Exclusive felszereltségi szintekkel lesz elérhető, ami azt jelenti, hogy a bőrkárpitozás, a masszázsülés állítható deréktámasszal és az eMyWay navigáció tolatókamerával alapból jár az autóhoz. Ahogyan a Citroën intelligens kipörgésgátló rendszere is, mely a havas vagy saras utakon történő könnyebb közlekedést segíti elő. A Citroën újdonsága hamarosan már rendelhető is lesz, és a külföldi ár alapján alsó hangon mintegy 10,5 millió forintért lesz majd elérhető. Mindenesetre Genfben meglátjuk, mit hozott ki a C5 CrossTourerből a Citroën.