A GT3 RS álcázott változata elsősorban óriási hátsó légterelőjében, még szélesebb hátsó nyomtávjában és a hátsó kerékjárati ívek előtti légbeömlőkben tér el a GT3-tól. Utóbbi elemek a turbós modellektől érkeznek, ennek ellenére kevésbé sportos testvéréhez hasonlóan az RS is biztosan szívómotoros lesz. A megjelenést a szériában járó kerámiafékek és a 918 Spyderéhez hasonló (vagy azzal megegyező), még szélesebb kerekek javítják, a középen kivezetett dupla kipufogó viszont maradt a régi.
A gyáriak egyelőre hallgatnak a technikai részletekről, ám szinte biztos, hogy az RS nemcsak erősebb lesz a sima GT3-nál, de aerodinamikáját is optimalizálják a mérnökök, továbbá kicsit faragnak a tömegéből is, egyebek között néhány könnyített karosszériaelem, vékonyabb ablakok és kevesebb extra révén. A kézi váltó híveinek nem jó hír, hogy állítólag a GT3 RS is kizárólag a hétfokozatú, dupla kuplungos PDK automatával lesz elérhető, amelynek a váltási stratégiáját átprogramozzák a mérnökök, valamint megváltoztatják az áttételezését is.
A GT3-at 3,8 literes, akár 9500/percig elforogni képes szívómotor hajtja, amely 475 lóerő leadására képes, az RS pedig körülbelül 500 lóerős lesz, és elképzelhető, hogy a motor mérete 4 literre növekszik. A hátsókerék-hajtású rakéta a 0–100-as sprintet körülbelül 3,2 másodperc alatt fogja futni, végsebessége pedig 320 km/h körül várható. A hírek szerint a rendkívül izgalmas modell a szeptemberi párizsi autószalonon fog bemutatkozni.
Miközben a Porsche mérnökgárdájának egy része a GT3 RS fejlesztésével és tesztelésével foglalatoskodik, egy másik csapat azon töri a fejét, hogy mi okozhatja a tavaly óta piacon lévő alap-GT3 tűzeseteit: az elmúlt néhány hónapban két ilyen Porsche is a lángok martalékává vált, és egyelőre csak annyit tudunk, hogy a tüzet mindkét esetben valamilyen motorhiba okozta, és a kiömlő olaj kapott lángra. A mérnökök most gőzerővel igyekeznek rájönni a probléma okára, a Porsche addig is azt kérte az új GT3-asok tulajdonosait, hogy ameddig nem sikerül megoldani a hibát, ne használják sportkocsijukat. Természetesen az új rendelésekre váró ügyfelek autói is késnek, a Porsche ugyanis nem szállít ki egyetlen GT3-ast sem addig, ameddig a tűzesetek lehetősége fennáll.