Érkezik a Porsche 911 GT3 RS, tűzben a GT3

A gyártó már nagyban teszteli a 911-es sorozat radikálisan sportos GT3 RS változatát.

Vajda János
2014. 02. 23. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GT3 RS álcázott változata elsősorban óriási hátsó légterelőjében, még szélesebb hátsó nyomtávjában és a hátsó kerékjárati ívek előtti légbeömlőkben tér el a GT3-tól. Utóbbi elemek a turbós modellektől érkeznek, ennek ellenére kevésbé sportos testvéréhez hasonlóan az RS is biztosan szívómotoros lesz. A megjelenést a szériában járó kerámiafékek és a 918 Spyderéhez hasonló (vagy azzal megegyező), még szélesebb kerekek javítják, a középen kivezetett dupla kipufogó viszont maradt a régi.

A gyáriak egyelőre hallgatnak a technikai részletekről, ám szinte biztos, hogy az RS nemcsak erősebb lesz a sima GT3-nál, de aerodinamikáját is optimalizálják a mérnökök, továbbá kicsit faragnak a tömegéből is, egyebek között néhány könnyített karosszériaelem, vékonyabb ablakok és kevesebb extra révén. A kézi váltó híveinek nem jó hír, hogy állítólag a GT3 RS is kizárólag a hétfokozatú, dupla kuplungos PDK automatával lesz elérhető, amelynek a váltási stratégiáját átprogramozzák a mérnökök, valamint megváltoztatják az áttételezését is.

A GT3-at 3,8 literes, akár 9500/percig elforogni képes szívómotor hajtja, amely 475 lóerő leadására képes, az RS pedig körülbelül 500 lóerős lesz, és elképzelhető, hogy a motor mérete 4 literre növekszik. A hátsókerék-hajtású rakéta a 0–100-as sprintet körülbelül 3,2 másodperc alatt fogja futni, végsebessége pedig 320 km/h körül várható. A hírek szerint a rendkívül izgalmas modell a szeptemberi párizsi autószalonon fog bemutatkozni.

Miközben a Porsche mérnökgárdájának egy része a GT3 RS fejlesztésével és tesztelésével foglalatoskodik, egy másik csapat azon töri a fejét, hogy mi okozhatja a tavaly óta piacon lévő alap-GT3 tűzeseteit: az elmúlt néhány hónapban két ilyen Porsche is a lángok martalékává vált, és egyelőre csak annyit tudunk, hogy a tüzet mindkét esetben valamilyen motorhiba okozta, és a kiömlő olaj kapott lángra. A mérnökök most gőzerővel igyekeznek rájönni a probléma okára, a Porsche addig is azt kérte az új GT3-asok tulajdonosait, hogy ameddig nem sikerül megoldani a hibát, ne használják sportkocsijukat. Természetesen az új rendelésekre váró ügyfelek autói is késnek, a Porsche ugyanis nem szállít ki egyetlen GT3-ast sem addig, ameddig a tűzesetek lehetősége fennáll.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.