Azt már tavaly augusztus óta tudtuk, hogy a hazánkban, Szentgotthárdon készülő 1.0 SIDI erőforrás elsőként a városi miniben fog debütálni, és most már abban is biztosak lehetünk, hogy Genfben kisebb frissítéssel mutatkozik be az új erőforrás.
Az egyliteres, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres motor két teljesítményszinttel lesz majd elérhető. A gyengébbik 90, az erősebbik 115 lóerőt tud kipréselni magából, vagyis eléri a literenkénti 115 lóerő teljesítményt, ami nagy szó. A csúcsnyomatékuk egységesen 166 newtonméter lesz, mely már 1800/perces fordulattól elérhető. Az új erőforráshoz friss fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó is jár, mely mindössze 37 kilogrammot nyom, és a start-stop rendszerrel karöltve alapáron jár majd mindkét variánshoz.
Ezekkel a tulajdonságokkal a gyáriak szerint a gyengébbik, 90 lóerős verzió mindössze 99 gramm szén-dioxidot bocsát ki 100 kilométeren, azaz vegyes körülmények között mindössze 4,3 litert fogyaszt a jármű – persze csak papíron. A frissítéstől az új erőforráson kívül ne várjunk túl sokat, hiszen az autó vonalai érintetlenül maradnak. Az Opel inkább a már eddig sem kevés variációs lehetőségek számát növeli néhány új külső színnel, belső díszítőelemmel és egyéb személyre szabható aprósággal.
A 2014-es modellévű Adam hazánk büszkeségével már tavasszal, a bemutató után elérhető lesz, mi pedig minden bizonnyal rövidesen vallatóra is fogjuk majd, hogy még több információval szolgálhassunk személyes tapasztalatainkból merítve.