A Global NCAP törte össze a modellt vizsgálódás céljából a szokásos eljárás szerint, s a frontális ütközés kiábrándító eredményt hozott. A törésteszten egy Tata Nano, egy Suzuki-Maruti Alto 800, egy Ford Figo és egy frissítés előtti Volkwagen Polo és Hyundai i10 is részt vett – ezek a járművek teszik ki az összes újautó-eladások 20 százalékát Indiában. Mivel a Global NCAP kimondottan a népszerű és olcsó alapverziókat vizsgálta, a versenyzők légzsák nélkül sorakoztak fel a szomorú vég előtt.
Talán nem lesz meglepetés: mindössze egyetlen modell szereplését jutalmazták csillaggal az illetékesek. A többieknél: öt csillagból nulla. Ez azt jelenti, hogy India autóvásárlóinak legalább ötöde balesetkor életveszélyes autóban ül, amely tényre a túlnépesedés ellenzői valószínűleg csak komolytalanul mosolyognak, de a valóság egyben nagyon negatív képet vetít elénk.
A kiábrándító eredmény ugyanis azt mutatja, hogy a fejlődés mellett a keleti országok kormányzata és törvényhozása nem fordít túl nagy figyelmet a lakosok és a környezet védelmére, amelyet aztán az autók mellett a környezet megóvásán is tetten érhetünk. Mielőtt túl messzire szaladnánk gondolati síkon, fontos megemlíteni, hogy a Volkswagen a Polóból legalább már ott sem kínál légzsák nélküli verziót, így a modell négycsillagos eredménnyel zárta a tesztet – már ami a felnőttek frontális védelmét illeti.
A korábbi Hyundai i10, a Tata Nano és a Suzuki-Maruti Alto 800 karosszériája összecsuklott a teszten, szavatolva, hogy még akkor sem élnék túl az utasok az 56 km/h-val történő frontális ütközést, hogyha légzsák lenne az autókban. Egyedül a Polo és a Figo karosszériája maradt egyben, de így is a Volkswagen hozott csak értékelhető eredményt.