Vázlatok leplezik le az új, győri Audi TT-t

A harmadik generáció fejlesztése jó ideje folyik, kémfotók és sok pletyka jelezte útját mindeddig.

Csizsek Ádám
2014. 02. 22. 13:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha csak rajzokról van szó, a lényeges részletek mind látszanak rajtuk: ahogy azt eddig is sejtettük, az új TT formája lényegi változást nem szenved el, inkább a sok apró részlet jelent újdonságot rajta. Az elején a méretes, hatszögletű hűtőmaszk dominál, ahogy az ingolstadti modellek mindegyikén, a fényszórókat pedig határozott élek, hegyesebb szögek veszik körül. Ennek köszönhetően az MQB platformra épülő jármű vizuálisan még közelebb került az R8-hoz, ezzel jelezvén, hogy a sportosságot igenis komolyan gondolja.

Maga a sziluett, a jellegzetesen domborodó ívek, a kerékjáratok azonban javarészt az elődre hajaznak, ahogy a csomagérajtó kialakítása is. Az izmos vállvonal gyakorlatilag az első fényszóróktól kiindulva végigfut az autó oldalán, egészen a hátsó lámpákig. Opcionálisan a fényszórók ledes technikájú vagy a jövőbe mutató Mátrix Led kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetében a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.

Az utasteret illetően szintén a könnyed, lebegő vonalvezetést emeli ki az Audi. A műszerfalon a kerek, sugárhajtóművekre emlékeztető légbefúvó nyílások immáron klasszikus TT-elemként szolgálnak, és a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik. Ahogy már láthattuk, az Audi által csak Virtual Cockpitnak nevezett megoldás teljesen új ergonómiát és kezelhetőséget takar. Az MMI képernyő elhagyásával a tervezők karcsúra alakíthatták a műszerfalat.

Az MQB platformnak és a melegen formált alumínium-acél keveréknek köszönhetően könnyű, mégis szilárd vázra épülhet az újdonság. Méreteit tekintve az új TT nagyon közel áll majd az előző nemzedékhez, a gyártó 1206 kilogramm tömeget lebegtetett meg. Elöl MacPherson-rendszerű, hátul multlink felfüggesztést építenek be, a kormányzásért pedig egy teljesen új fejlesztésű elektro-mechanikus szerkezet felel majd.

A TT motorházteteje alá keresztben beépített, négyhengeres motorok kerülnek. A tervek között szerepel a 180 lóerős 1.8 TFSI, a 220 lovas 2.0 TFSI, és nyilvánvalóan nem marad ki a 180 lóerős kétliteres TDI sem. Mindegyikhez hatfokozatú kézi váltó jár szériában, de opcionálisan az S tronic dupla kuplungos automaták is rendelkezésre állnak, méghozzá hat fokozattal és kormányra helyezett váltófülekkel. Ugyanígy az összkerékhajtás, azaz a Quattro rendszer is feláras tétel lesz – szokás szerint.

Persze a morcosabb példányok sem maradhatnak el: már az árusítás kezdetekor rendelkezésre áll majd a 300 lóerős 2.0 TFSI-vel felvértezett TTS Coupé, a második hullámot pedig 2015-ben az alaposan átdolgozott, 2,5 literes öthengeressel és 360 lóerő csúcsteljesítménnyel szót kérő TT RS képviseli.

A kipufogórendszer mindegyik motorváltozatnál a diffúzorba integrált két nagyméretű, kerek végcsőben zárul. A TTS, mint az Audi minden S modellje, négy kivezetést kap.

A Genfben debütáló kupét az őszi párizsi autószalonon bemutatkozó kétüléses roadster követi.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.