Noha csak rajzokról van szó, a lényeges részletek mind látszanak rajtuk: ahogy azt eddig is sejtettük, az új TT formája lényegi változást nem szenved el, inkább a sok apró részlet jelent újdonságot rajta. Az elején a méretes, hatszögletű hűtőmaszk dominál, ahogy az ingolstadti modellek mindegyikén, a fényszórókat pedig határozott élek, hegyesebb szögek veszik körül. Ennek köszönhetően az MQB platformra épülő jármű vizuálisan még közelebb került az R8-hoz, ezzel jelezvén, hogy a sportosságot igenis komolyan gondolja.
Maga a sziluett, a jellegzetesen domborodó ívek, a kerékjáratok azonban javarészt az elődre hajaznak, ahogy a csomagérajtó kialakítása is. Az izmos vállvonal gyakorlatilag az első fényszóróktól kiindulva végigfut az autó oldalán, egészen a hátsó lámpákig. Opcionálisan a fényszórók ledes technikájú vagy a jövőbe mutató Mátrix Led kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetében a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.
Az utasteret illetően szintén a könnyed, lebegő vonalvezetést emeli ki az Audi. A műszerfalon a kerek, sugárhajtóművekre emlékeztető légbefúvó nyílások immáron klasszikus TT-elemként szolgálnak, és a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik. Ahogy már láthattuk, az Audi által csak Virtual Cockpitnak nevezett megoldás teljesen új ergonómiát és kezelhetőséget takar. Az MMI képernyő elhagyásával a tervezők karcsúra alakíthatták a műszerfalat.
Az MQB platformnak és a melegen formált alumínium-acél keveréknek köszönhetően könnyű, mégis szilárd vázra épülhet az újdonság. Méreteit tekintve az új TT nagyon közel áll majd az előző nemzedékhez, a gyártó 1206 kilogramm tömeget lebegtetett meg. Elöl MacPherson-rendszerű, hátul multlink felfüggesztést építenek be, a kormányzásért pedig egy teljesen új fejlesztésű elektro-mechanikus szerkezet felel majd.
A TT motorházteteje alá keresztben beépített, négyhengeres motorok kerülnek. A tervek között szerepel a 180 lóerős 1.8 TFSI, a 220 lovas 2.0 TFSI, és nyilvánvalóan nem marad ki a 180 lóerős kétliteres TDI sem. Mindegyikhez hatfokozatú kézi váltó jár szériában, de opcionálisan az S tronic dupla kuplungos automaták is rendelkezésre állnak, méghozzá hat fokozattal és kormányra helyezett váltófülekkel. Ugyanígy az összkerékhajtás, azaz a Quattro rendszer is feláras tétel lesz – szokás szerint.