A lesifotósok a minap kapták lencsevégre a Volkswagen tesztpéldányát a Nürburgring aszfaltcsíkján, ahol nyilvánvalóan a legkeményebb körülmények között nyúzzák a szalonokba készülő újdonságokat. A külső egyértelművé teszi, hogy egy alaposan felpaprikázott Golf kombival, méghozzá a hetedik generációs kompakt puttonyosának R változatával van dolgunk – hiszen a lökhárító, a méretes tárcsafékek és a felnik az ötajtósról már ismerősek, ahogy a sötétített lámpák és a méretes kipufogóvégek is.
Minden bizonnyal a lemezek alatt ezúttal is a csapott hátúban már felmordult, négyhengeres, kétliteres turbómotor lép színre, méghozzá az 5500-as percenkénti főtengelyfordulattól egészen 6200-ig rendelkezésre álló 300 lóerővel és 1800-tól 5500-ig kiaknázható 380 newtonméterrel. A nagy literteljesítményű turbós benzinmotorhoz hatfokozatú kézi váltó vagy hétgangos, dupla kuplungos automata lesz választható, s az R modellekhez híven a csomag a gyártó legfrissebb, Haldex-rendszerű összkerékhajtását is tartalmazza.
Könnyen lehet, hogy a wolfsburgiak már ősszel, a párizsi autószalonon megmutatják a publikumnak az új izomkombit, amely vélhetően már csak ritkasága nyomán is nagy népszerűségre számíthat. A negyvenedik életévét idén betöltő Golf kínálata gyakorlatilag soha nem látott méreteket ölthet, számos sportverzió, elektromos hajtású és különleges változat áll a vásárlók rendelkezésére.