Legutóbb a Citroën C-Elysée mesteri hármasáról adtunk hírt, ezúttal pedig a Lada versenyautójának premierjét jelenthetjük be. Az orosz konstruktőr a Granta TC1 névre keresztelt versenygéppel száll ringbe a 2014-es szezonban. Noha a Lada és a sport között manapság már nem olyan erős a kapocs, mint korábban, a gyártó már 2008-ban is részt vett az FIA WTCC bajnokságában, méghozzá két 110-es modellel.
Erre az évre egészen pontosan három Grantát készítettek fel az oroszok, amelyek egyikét Rob Huff, a Chevrolet 2012-es világbajnoka dirigálja majd a futamokon. A másik két példányt a tavalyi duó, azaz James Thompson és Mihail Kozlovszkij vezetheti – legjobb eredményük a 2013-as évadban egy ötödik hely volt, épp Oroszországban.
A szabályváltozásoknak megfelelően a Lada új versenyautója 1150 kg körüli tömeggel rendelkezik, tehát fél mázsával könnyebb elődjénél. A 2014-es Granta az előző évi versenyautóhoz képest 20 mm-rel közelebb terpeszkedik az aszfalthoz, s immáron 18 hüvelykes felnikre feszített abroncsokon gördül. Az agresszív és széles aerodinamikai csomag szinte már kötelező elem a WTCC-ben: új első és hátsó légterelő, valamint továbbfejlesztett elemek felelnek a megfelelő leszorítóerőért.
A motorháztető alatt ugyancsak az új szabályoknak köszönhetően 380 lóerőre izmosodott, 1,6 literes, négyhengeres turbómotor duruzsol. Még kezdetét sem vette a pontokért való küzdelem és a száguldás, a Lada már bejelentette, hogy jövőre egy teljesen új alapra épített versenyautóval vág neki a WTCC viadalainak.