Idén a Mazda 3 mutatta meg, hogy a kompaktok közt is képes a legjobbakkal versenyre kelni a márka, s hamarosan megújul a 2-es széria. A Mazda kisautójának előszelét a Hazumi koncepcióautó hozta el a genfi autószalonra. A KODO formai nyelv persze ezúttal is dominál, a gyártó szerint a stílus a mozgás dinamikus, élő megjelenési formáiból táplálkozik.
Az összkép jellegzetes és tetszetős, a formai jegyek egyértelműen megjelölik a kisautó származását. Ugyanígy az utastérben is látványos megoldásokkal találkozunk, intuitív kezelőfelületek, modern köntösbe csomagolt műszerfal és igényes anyagok szerepelnek a tanulmányautóban. A Mazda 2-t előrevetítő újdonság 4070 milliméter hosszú, 1730 milliméter széles és 1450 milliméter magas, a 2582 milliméteres tengelytáv pedig a kategóriához mérten tágas utasteret sejtet.
Persze a szériává érés folyamán csillapodnak majd a hevesebb formai megoldások, a műszerfal visszafogottabb testet ölt, továbbá a tanulmányra szerelt, 215/45 R18-as kerekek is átadják a helyüket kisebbeknek. A gépháztető alatt a gyártó új fejlesztésű, 1,5 literes Skyactiv–D dízelmotorja lapul, amely kiemelkedően gazdaságos üzemanyag-fogyasztást ígér a tisztességes teljesítmény mellett. A 2,2 literes hajtómű kisebbik testvére természetesen már az euro 6-os normáknak is megfelel, kibocsátása mindösszesen 90 g/km, ami 3,4 literes étvágynak felel meg. Mindehhez a gyártó hatfokozatú automata váltója is hozzájárul. Amint szériagyártásba lép a kis Mazda, benzinmotorral is bővül a kínálata, méghozzá az ugyancsak 1,5 literes, szívómotor képében, amely a 3-asban az idei évtől teljesít szolgálatot.
A Hazumi tartalmazza a Mazda i-Activsense biztonsági rendszereit is. Az MZD Connect révén a vezetők csatlakoztathatják okostelefonjukat a jármű fedélzeti rendszeréhez.
„Míg a hosszabb járművek – például a Shinari – esetében elnyújtott, kötetlen, elölről hátra húzódó vonalakkal ábrázoltuk a KODO-t, a Hazumi kirobbanó mozgást sugalló formát kapott” – mondta a Hazumi vezető tervezője, Janagiszava Rjó. „Olyan, mint az ugrani készülő vad: minden izma megfeszül, amint energiát gyűjt az üldözésre. Noha a Hazumi apró, a KODO olyan kiállással ruházza fel, amely mellett nem lehet elmenni; általános formája pedig szinte sugározza a vezetés élvezetét.”