A 2-essel folytatódhat a Mazda sikerszériája

A Mazda az utóbbi időben stabil jövőt alapozott meg a CX–5 és a 6-os bemutatásával.

Csizsek Ádám
2014. 03. 07. 7:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén a Mazda 3 mutatta meg, hogy a kompaktok közt is képes a legjobbakkal versenyre kelni a márka, s hamarosan megújul a 2-es széria. A Mazda kisautójának előszelét a Hazumi koncepcióautó hozta el a genfi autószalonra. A KODO formai nyelv persze ezúttal is dominál, a gyártó szerint a stílus a mozgás dinamikus, élő megjelenési formáiból táplálkozik.

Az összkép jellegzetes és tetszetős, a formai jegyek egyértelműen megjelölik a kisautó származását. Ugyanígy az utastérben is látványos megoldásokkal találkozunk, intuitív kezelőfelületek, modern köntösbe csomagolt műszerfal és igényes anyagok szerepelnek a tanulmányautóban. A Mazda 2-t előrevetítő újdonság 4070 milliméter hosszú, 1730 milliméter széles és 1450 milliméter magas, a 2582 milliméteres tengelytáv pedig a kategóriához mérten tágas utasteret sejtet.

Persze a szériává érés folyamán csillapodnak majd a hevesebb formai megoldások, a műszerfal visszafogottabb testet ölt, továbbá a tanulmányra szerelt, 215/45 R18-as kerekek is átadják a helyüket kisebbeknek. A gépháztető alatt a gyártó új fejlesztésű, 1,5 literes Skyactiv–D dízelmotorja lapul, amely kiemelkedően gazdaságos üzemanyag-fogyasztást ígér a tisztességes teljesítmény mellett. A 2,2 literes hajtómű kisebbik testvére természetesen már az euro 6-os normáknak is megfelel, kibocsátása mindösszesen 90 g/km, ami 3,4 literes étvágynak felel meg. Mindehhez a gyártó hatfokozatú automata váltója is hozzájárul. Amint szériagyártásba lép a kis Mazda, benzinmotorral is bővül a kínálata, méghozzá az ugyancsak 1,5 literes, szívómotor képében, amely a 3-asban az idei évtől teljesít szolgálatot.

A Hazumi tartalmazza a Mazda i-Activsense biztonsági rendszereit is. Az MZD Connect révén a vezetők csatlakoztathatják okostelefonjukat a jármű fedélzeti rendszeréhez.

„Míg a hosszabb járművek – például a Shinari – esetében elnyújtott, kötetlen, elölről hátra húzódó vonalakkal ábrázoltuk a KODO-t, a Hazumi kirobbanó mozgást sugalló formát kapott” – mondta a Hazumi vezető tervezője, Janagiszava Rjó. „Olyan, mint az ugrani készülő vad: minden izma megfeszül, amint energiát gyűjt az üldözésre. Noha a Hazumi apró, a KODO olyan kiállással ruházza fel, amely mellett nem lehet elmenni; általános formája pedig szinte sugározza a vezetés élvezetét.”

A Mazda 2 új sorozata az ősszel esedékes párizsi autószalonon mutatkozik majd be, árusítása pedig 2015 első felében megindulhat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.