Noha napjainkban az elérhető árú modellek több kategóriában is nagy népszerűségnek örvendenek és keresetté váltak, nem minden márka kíván beállni a sorba és büdzséautókat kínálni, hiszen azt sokan az alacsony minőséggel és szolgáltatásokkal azonosítják – a Ford sem kíván ebben a ligában focizni az új Ka esetében.
Erről maga Stephen Odell, a Ford európai részlegének első embere beszélt a minap. A vezető cáfolta a felvetést, miszerint a Ka olyan modellek ellen indulna harcba, mint a Dacia Sandero vagy a Suzuki Celerio, szerinte a kék oválosok újdonsága sokkal inkább a vásárlói igényeknek megfelelve készült. Az új Ford kisautót egyébként 2013 végén már be is mutatták, sőt az is kiderült, hogy Brazíliában gyártják majd.
Az új Ka a Fiattal közös projekt része marad továbbra is, s ha minden igaz, akkor a korábbival ellentétben a háromajtós forma helyett ötajtósként lép színre Európában is a Ford törpéje. „A piaci igényeknek megfelelvén nem akarjuk lejjebb taszítani a Ka modellt. Hiszen tény, hogy van igény ilyen méretű és árú autókra” – mondta Odell. „Nem szeretnénk az elérhető árú modellek ellen konkurálni. Lehetséges, hogy ár tekintetében a szegmens felső hányadába és az eggyel nagyobb kategória alsó felébe kerülünk, de az ügyfeleinknek ez így felel meg.”