A vörös bestia brutális látványt és teljesítményt nyújt. Sajnálatos módon Európában csupán 2015-ben lesz kapható a Honda jelenlegi kínálatának legpotensebb tagja. A kétliteres, négyhengeres VTEC motor már az Euro 6-os normákat is teljesíti, miközben legalább 280 lóerős teljesítményével a sportkompaktok élvonalába kerülhet – bizonyos pletykák szerint akár 300 lóerővel is rendelkezhet a japán sportmodell.
A Honda célja, hogy a CTR a Nordschleife leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autója legyen, amihez bizony magas lécet kell átugrani, hiszen a Renault Mégane RS Trophy körrekordját a minap a múlttal tette egyenlővé a 280 lóerős Seat Leon Cupra a maga 7:58.44-es idejével. „Inkább egy versenyautó az utakra, mint egy nagy teljesítményű személyautó” – áll a gyártó közleményében, s a fotókat elnézve valóban az az érzésünk, mintha a versenypályáról gördült volna le a vörös sportkompakt.
Masszív légterelő, alacsonyan húzódó szoknyák, masszív kerékjáratok és egy kis karbon – a brutalitás a kétszer két kipufogóvégben csúcsosodik ki. „Számos elem nem csupán a látványt szolgája, hanem valódi funkcióval is bír, csökkenti a légellenállást vagy épp leszorítóerőt generál, segíti a hűtést és az optimális áramlást” – áll a japánok közleményében.
A kerékjáratokat 20 hüvelykes könnyűfém felnik töltik ki, amelyeken természetesen sportabroncsok feszülnek. Az új lámpák LED-es fénnyel szolgálnak és látványosabbak, mint a hagyományos verziókon. A Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonság tehát roppant impresszív, lenyűgöző, ám a teljesen szériakész változatra még várnunk kell, ahogy a 2015-ös forgalmazás is messze van.