„Folytatni fogjuk méretcsökkentési stratégiánkat” – jelentette ki Matthias Müller, majd egyértelmű utalással azt is hozzátette, hogy egy új, négyhengeres bokszermotorcsaládon dolgoznak a mérnökök, amely első ízben minden bizonnyal a Boxster–Cayman páros következő nemzedékében debütálhat.
Azt még nem tudjuk, hogy mekkora lesz az erőforrás, ám legerősebb változatában, turbóval akár 400 lóerőt is teljesíthet. A méretét sokan 2,5 liter környékére tippelik, az szinte biztos, hogy 2 és 2,5 liter közötti hengerűrtartalommal rendelkezik majd. Elképzelhető, hogy az erőforrás a turbós mellett szívó kivitelben is megjelenik.
A Porsche esetében nem újdonság a négyhengeres motor: a gyártó nagyon sokáig rendelkezett négyhengeres erőforrásokkal, amelyekből szériagyártásban 3 literes volt a legnagyobb. Ez a 968-as karosszériájában, 1995-ben búcsúzott a kínálatból. Elképzelhető, hogy épp húsz évvel később debütál az új „négylövetű”.
A Porsche már a versenysportban is dolgozik négy hengerrel: az új 919 Hybrid versenyautóban egy V4-es teljesít szolgálatot, amelyet egy, az első tengelyre szerelt elektromotor támogat a még nagyobb teljesítmény elérésében.