A Renault Mégane Trophy dicséretes teljesítményét majd 10 másodperccel felülmúlva lépett elő a világ leggyorsabb szériagyártású, elsőkerék-meghajtású autójává. A 280 lóerős sportkompakt, becsületes nevén a Seat Leon Cupra 280 a Nürburgring Nordschleife aszfaltján bizonyított – a zöld pokol manapság minden sportautó esetében kötelező próbatétel.
A leggyorsabb elsőkerekes autó címét mindeddig a 265 lóerős Mégane Trophy viselhette a maga 8:07.97-es köridejével, azonban a Leon komoly előnnyel tette egyenlővé a múlttal a franciák rekordját. A Seat 7:58.44-es időt futott a legendás versenypályán, amivel tetemes előnyre tett szert a korábbi rekorderrel szemben.
Azonban a spanyolok sem ülhetnek babérjaikon teljes nyugalomban, a Honda a Civic Type R-rel karöltve ugyanis már bejelentkezett az újabb rekordért. Persze a japánok körére még várni kell, hiszen az immáron 280-300 lóerős turbómotorral rendelkező Civic még nem lépte át a szériagyártás küszöbét.
A rekordot teljesítő autó az opcionálisan rendelhető Michelin Pilot Sport 2-es semi slick abroncsokon, Jordi Gene dirigálásával 154.98 km/h-s átlagsebességet ért el a Nordschleife aszfaltcsíkján, míg a maximális tempója 242.04 km/h volt – mindezt száraz körülmények között, 8-10 Celsius-fokos hőmérsékletben vitte véghez a Golf GTI spanyol testvére. Ezzel a lépéssel ráadásul olyan legendás sportautókat is maga mögé utasított az „egyszerű kompakt”, mint a Corvette C6 Z51, a Dodge Viper SRT-10 vagy az E92-es BMW M3.