A franciák a hátsókerekes Renault Twingo, a Peugeot 108 és a Citroën C1 felsorakoztatásával indítanak offenzívát, míg a japánok a Toyota Aygo bemutatásával hívták fel a figyelmet. A Suzuki Celerio csatlakozik az előbbiekhez, s a márkától megszokott értékeket részesíti előnyben.
A Suzuki termékpalettájának legkisebbjét mindeddig az általunk is tesztre fogott Alto képviselte, ám a kis japán már képtelen volt megkopott képességeivel tartani a frontot, s a konkurencia elhaladt mellette. A japánok azonban új névvel és új lendülettel indítanak ostromot a miniautók szegmensében, méghozzá a Thaiföldön gyártott Celerio bemutatásával.
Az Alto nyugdíjazását követően színre lépő újdonság modernebb, a márka arculatába jobban passzoló formatervvel hódít, s megpróbál az előbbiekben felsorolt riválisok sarkára lépni. Noha a franciák és a Toyota is inkább extravagáns vonalakkal és személyre szabhatósággal próbál kitörni és újat mutatni, a Suzuki inkább a tőle megszokott, elérhető árat tartotta szem előtt. Ennek megfelelően külsőre aligha tud felnőni a Celerio az új ellenfelekhez, cserébe árával ellensúlyoz majd.
A motorháztető alá a már ismert, háromhengeres, egyliteres erőforrást csomagolták be a Suzuki mérnökei, méghozzá a takarékosságot elősegítő start-stop rendszerrel. A végeredmény az ígéretek szerint 85 g/km-es kibocsátás, ami 3,7 literes étvágynak felel meg.
A vásárlók a manuális váltómű helyett opcionálisan robotizált automata szerkezetet is választhatnak majd. A genfi autószalonon bemutatkozó Suzuki Celerio hamarosan az egész kontinensen bemutatkozik, hiszen az árusítás még az év vége előtt megkezdődik.