Egyet fel, egyet le – két irányban bővít a Bentley

Ha nem is égbekiáltó újdonságokkal, de azért a Bentley is kedveskedik vásárlói számára néhány meglepetéssel.

Kenéz Tibor
2014. 03. 01. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal az új Continental GT Speedet, valamint a Flying Spur V8-as motorral szerelt változatát hozzák el az angolok. A Volkswagen konszern kezében lévő luxusmárka hatalmas túrakupéjának legújabb generációja is megkapja a gyártó Speed utónév mögé bújtatott vitaminkúráját, hiszen mindig van feljebb. Az új változatba továbbra is a Bentley ikonikus, hatliteres, duplaturbós W12-ese kerül, ám ezúttal 635 lóerőt és rekordot jelentő 820 Nm nyomatékot présel ki magából.

Ez pedig azt jelenti, hogy az előző generáció csúcsváltozatánál, a Supersportsnál is öt lóerővel erősebb lesz a Speed. A 331 km/h-s végsebességre képes modellnek a futóműve sem maradt érintetlen: a kasztni alacsonyabbra került, és keményítettek a felfüggesztéseken. A hatalmas erő mellé persze optikai kiegészítők is dukálnak, persze csak amolyan visszafogott, Bentley-s stílusban.

 

Kívül a sportosabbra rajzolt első lökhárító, a finoman meghúzott oldalsó szoknyák, a visszafogott hátsó diffúzor, a kissé eltérő lámpatestek és a 21 colos „Speed” felnik jelzik, hogy a „nagyvaddal” van dolgunk. Belül még finomabb anyagokkal, csak ehhez a változathoz elérhető vörös díszítőelemekkel és a fejtámlákba varrott „Speed” felirattal találkozhatunk.

A luxusmárka másik újdonsága éppen az ellenkezőjéről szól, mint a felpaprikázott Conti GT, hiszen a Flying Spur limuzinhoz elérhetővé tették az Audi-féle friss fejlesztésű V8-as turbómotort. A négyliteres dupla feltöltéssel ellátott erőforrás a hengerlekapcsoló funkciójával hatékonyságban lekörözi a hatalmas W12-est, ráadásul 507 lóerejével így is elegendő erőt biztosít a monstrum számára. Az 5,2 másodperces 100-as sprintnél és a 295 km/h-s végsebességnél többet kívánni egy ilyen autó esetében bizony felesleges erőlködés lehet, ráadásul 840 kilométeres hatótávjával a tankolásnál is sok időt spórol nekünk a Flying Spur V8.

Természetesen minden földi jóval ellátták autójukat a Bentley mérnökei, de akinek ez sem elég, az választhatja a Mulliner csomagot, mely mellé olyan kiegészítők járnak, mint a gyémántmintás varrás, a hímzett fejtámlák, a bőr tetőkárpit, a 20 colos felnik vagy a lakkfekete betétek, melyek valódi paradicsommá varázsolják a Flying Spur utasterét és fokozott eleganciát biztosítanak a külső tekintetében.

Az exkluzív gyártók sem pihennek tehát, hiszen egy ilyen horderejű eseményen bizony számukra is sok babér teremhet egy-egy sikeres bemutató alkalmával. Természetesen a Bentley standjára is ellátogatunk majd a Genfi Autószalonon, hogy első kézből juttathassuk el Önökhöz az információkat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.