Friss, sportos QV modellekkel erősít az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo mindig a sportosság és a stílus megtestesítője volt, ezt bizonyítják ismét az olaszok.

Csizsek Ádám
2014. 03. 03. 12:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisebbik újdonságot a MiTo Quadrifoglio Verde jelenti, amely a szokványos izomkúra után sportosabb lökhárítókkal, hátsó légterelővel és méretes könnyűfém felnivel hívja fel magára a figyelmet. A dupla kipufogóvég már általános, a sportverzió névjegyeként szolgáló lóhere pedig több ponton is feltűnik az északolasz kisautón.

Természetesen az utastérben is fokozott a hangulat, bőrrel borított sportkormány, új óracsoport és karbonbetét felel a sportosságért, a felszereltséget pedig kétzónás klíma, 5 hüvelykes kijelzővel bíró Uconnect multimédiás rendszer és különleges szőnyegek teszik teljessé. A motorháztető alatt a már ismert, 1,4 literes MultiAir Turbo bújik meg 170 lóerővel és 250 Nm-rel, illetve dupla kuplungos automataváltóval.

Az ígéretek szerint a papíron átlagosan mindössze 5,4 litert kortyoló olasz sportmodell így 7,3 szekundum alatt sprintel 100 km/h-ra és 219 km/h a csúcssebessége – az említett adatok a sportos kisautók szegmensének közepére helyezik a MiTo QV-t, hiszen jóformán csak erősebb konkurensek tűnnek fel a horizonton.

A Giulietta mindeközben idén ünnepli 60. évfordulóját, a jubileumot pedig a friss Quadrifoglio Verde kiadással lovagolták meg a talján konstruktőrök. A sportosabb lökhárítók, a szénszálas légterelő és a speciális antracit szín valóban egyedi megjelenést eredményez. Méretes kipufogóvégek, 17, illetve 18 hüvelykes könnyűfém felnik, sötétített fényszórók és antracitbetétek felelősek a jellegzetes küllemért, míg az utastérben sportkormány, sportülések és bőrkárpitozás várja a sofőrt és utasait.

A vörös, Competizione vörös és Magnesio szürke színben elérhető különkiadást 500 db-ra limitálja a gyártó. Az erőt ezúttal is a hatfokozatú kézi váltóval szerelt, 1750 köbcentis turbós benzines szolgáltatja: a 240 lovas (340 Nm), négyhengeres, 6,6 másodperces, 0-100 km/h-s sprintet és 240 km/h-s csúcssebességet tesz lehetővé. A sportos viselkedésről természetesen sportfutómű és Brembo fékek gondoskodnak. A két újdonság a jövő héten a genfi autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.