Noha a genfi autószalonon elsősorban a koncepcióké és a szériamodelleké a főszerep, természetesen a gyártók versenygépei sem maradhatnak el. A Porsche standján is ott díszeleg a versenypálya aszfaltjára éhező gépcsoda, a hosszú távú viadalokra készülő 919 Hybrid.
Jóformán már minden információ rendelkezésre állt a premier előtt a zuffenhauseniek büszkeségével kapcsolatosan. A 870 kilogrammos 919 Hybrid burkolata alatt V elrendezésű, kompakt négyhengeres benzinmotor várja, hogy halálra kínozzák. A közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses, kétliteres szerkezet 9000/perces fordulatig él, és 500 lóerő körüli teljesítményt sajtoltak ki belőle a szakemberek. Érdekesség, hogy az erőforrás a teherviselő elem szerepét is betölti.
A konkurenciához, azaz az Audihoz és a Toyotához hasonlóan ezúttal is hibrid rendszerről, tehát elektromos segítségről beszélünk. A versenyautó két energia-visszanyerő berendezéssel van ellátva: a különlegességet a kipufogógázok áramlását hasznosító szerkezet jelenti, a második rendszer pedig a 918 Spyderből ismerős. Utóbbi az első tengelyre épített generátor, amely a kinetikus energiát alakítja át elektromossággá. Ha a versenyzőnek szüksége van a rendszerben rejlő pluszra, akkor az első kerekeket hajtó villanymotor is beszáll.
Matthias Müller, a Porsche AG elnöke is méltatta az új versenyautót: „A 919 Hybrid a leggyorsabb mobil kutatólaboratóriumunk, és a legbonyolultabb versenyautó, amelyet a Porsche valaha épített”.
A csapat egyik pilótája egyenesen a száguldó cirkuszból érkezett. Ahogy az alakulat, ő is a győzelemre összpontosít, s nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy a testvérmárka Audi ellen is versenyezniük kell.