A Porsche a legfrissebb 911 GT3 lemezei alá is beépítette a hátsó kerekek kormányzására szolgáló eszközt, amely kifinomult működést ígér, jelentősen hozzáárulva a mozgékonyság, a stabilitás és a menetdinamika fokozásához. A gyártó rögtön két videót tett közzé a rendszerről, bemutatva működését statikusan és versenypályás használat közben. Az új GT3 az első szériagyártású Porsche, amely megkapta az aktív összkerékkormányzást.
Maga a működés egyszerű: kisebb sebességnél, 0 és 50 km/h között a hátsó tengelyt az ellenkező irányba kormányozza a szerkezet, mint az elsőket, ennek köszönhetően rendkívül jó fordulékonyság, kisautókat megszégyenítő fordulókör a végeredmény. 50 km/h felett a két aktuátor az elsőkkel megegyező irányba fordítja a hátsó kerekeket – akár 1,5 fokkal –, ami nagyobb sebességnél is remek stabilitást és magabiztosabb kanyarvételt jelent, csökkentve a túlkormányozottság lehetőségét.
Emlékeztetőül: a 911 GT3 erejét a gyártó 3,8 literes, hathengeres bokszermotorja szolgáltatja. A 475 lóerős csúcsteljesítmény és a 438 newtonméter maximális nyomaték, a hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó és az önzáró hátsó differenciálmű kvartettje 3,5 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé, a sebesség 315 km/h-nál tetőzik.
A remek képességű sportautót azonban átok sújtja az utóbbi időben, hiszen bizonyos hiba miatt az olaj a kipufogóra folyva tüzet idézhet elő, emiatt csúsznak a GT3 kiszállításai. Noha a minap épp arról írtunk, hogy a Porsche minden erejét a hiba felderítésére és megoldására fordítja, ma már arról jelenthetünk, hogy a mérnökök megtalálták a forrást, és a megoldáson dolgoznak.
„Tudjuk a hiba okát, és már a megoldást teszteljük” – nyilatkozta Matthias Müller, a Porsche első embere. Amint sikerült tökéletes gyógyírt találni a hibára, a tulajdonosokat máris informálják a garanciális szervizről. A Porsche az összes eddig eladott példányt, azaz 785 darab GT3-at hív majd vissza, az újonnan legyártott példányok tulajdonosai pedig már a hibátlan verziót kapják meg.