Így kormányozza hátsó kerekeit a Porsche 911 GT3

Az összkerékkormányzás divatját jó néhány éve a japánok teremtették meg.

Csizsek Ádám
2014. 03. 18. 6:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Porsche a legfrissebb 911 GT3 lemezei alá is beépítette a hátsó kerekek kormányzására szolgáló eszközt, amely kifinomult működést ígér, jelentősen hozzáárulva a mozgékonyság, a stabilitás és a menetdinamika fokozásához. A gyártó rögtön két videót tett közzé a rendszerről, bemutatva működését statikusan és versenypályás használat közben. Az új GT3 az első szériagyártású Porsche, amely megkapta az aktív összkerékkormányzást.

Maga a működés egyszerű: kisebb sebességnél, 0 és 50 km/h között a hátsó tengelyt az ellenkező irányba kormányozza a szerkezet, mint az elsőket, ennek köszönhetően rendkívül jó fordulékonyság, kisautókat megszégyenítő fordulókör a végeredmény. 50 km/h felett a két aktuátor az elsőkkel megegyező irányba fordítja a hátsó kerekeket – akár 1,5 fokkal –, ami nagyobb sebességnél is remek stabilitást és magabiztosabb kanyarvételt jelent, csökkentve a túlkormányozottság lehetőségét.

Emlékeztetőül: a 911 GT3 erejét a gyártó 3,8 literes, hathengeres bokszermotorja szolgáltatja. A 475 lóerős csúcsteljesítmény és a 438 newtonméter maximális nyomaték, a hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó és az önzáró hátsó differenciálmű kvartettje 3,5 másodperces 0–100-as sprintet tesz lehetővé, a sebesség 315 km/h-nál tetőzik.

A remek képességű sportautót azonban átok sújtja az utóbbi időben, hiszen bizonyos hiba miatt az olaj a kipufogóra folyva tüzet idézhet elő, emiatt csúsznak a GT3 kiszállításai. Noha a minap épp arról írtunk, hogy a Porsche minden erejét a hiba felderítésére és megoldására fordítja, ma már arról jelenthetünk, hogy a mérnökök megtalálták a forrást, és a megoldáson dolgoznak.

„Tudjuk a hiba okát, és már a megoldást teszteljük” – nyilatkozta Matthias Müller, a Porsche első embere. Amint sikerült tökéletes gyógyírt találni a hibára, a tulajdonosokat máris informálják a garanciális szervizről. A Porsche az összes eddig eladott példányt, azaz 785 darab GT3-at hív majd vissza, az újonnan legyártott példányok tulajdonosai pedig már a hibátlan verziót kapják meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.