A hírek szerint a tesztköreit futó Smart ForFour és ForTwo mintegy 70 százalékban megegyezik majd a Twingóval, ami azt is jelenti egyben, hogy jóformán csupán formai különbözőségre számíthatunk. Utóbbit megígérte már korábban a két konstruktőr, hiszen mindkettejük számára fontos, hogy jól elkülönüljenek az újdonságok. Annette Winkler, a Smart első embere egy interjúban mesélt arról, hogy a ForTwo, de még a ForFour is rövidebb lesz a nemrégiben bemutatott Twingónál, továbbá a Smartokon oly jellegzetes B oszlop is megmarad.
A francia apróság 3581 mm hosszúra nőtt, ezzel szemben a Smart négyülésese mindösszesen 3505 mm-es lesz, miközben a kétüléses megtartja a minimális 2692 mm-es hosszt. A Daimler és a Renault együttműködése csupán a három kisautóra hat ki, amelyek a közös platform mellett a franciák erőforrásaival kelnek majd életre.
A motorháztető – vagyis inkább a csomagtérpadló – alatt az SCe 70 játssza az alapmotor szerepét, méghozzá három hengerrel, 70 lóerővel és egyliteres lökettérfogattal. A következő lépcsőt a már ismert, turbóval töltött, 90 lovas 0.9 TCe jelenti. A felsorolt benzinmotorok mellett a Smart tisztán elektromos hajtást is tervez, ám az jóval a premier után lesz csupán elérhető.
A Daimler tervei szerint a két új Smart még a nyáron színre lép, a párizsi autószalonon pedig már az év végétől kapható példányok lesznek megtekinthetőek.