A BMW az i3 és az i8 fejlesztése folyamán tett szert nélkülözhetetlen tapasztalatokra a hibrid és elektromos hajtások terén, a Toyota pedig a Le Mans-i 24 órás versenyre készülő autó építése, illetve a Yaris szuperhibrid megalkotása során felhalmozott tudást kamatoztathatja. A bajor-japán sportgép orrmotoros elrendezést kap, hibrid rendszere pedig mind a négy kerék meghajtására képes lesz. A Toyota egészen új technológiával tenné igazán ütőképessé az újdonságot: ultrakapacitások használatával.
Persze kutatási célokra jó ideje használnak a hagyományoshoz képest brutális kapacitású kondenzátorokat, azonban a szériagyártás során még nem sokan próbálkoztak vele, a Mazda az i-Eloop rendszerben csupán az akkumulátor töltésére használja a speciális kondenzátorokat.
A hibrideknél roppant előnyös lehet az ultrakapacitások használata, hiszen a bennük eltárolt, kinetikus energiából nyert töltést sokkal gyorsabban lehet kinyerni, mint a lítium-ionos akkumulátorokból. Igaz, mindez csupán rövid ideig érvényes, de a nagy teljesítmény hirtelen kiaknázására általában amúgy is csak másodpercekig van szükség. Emellett a kondenzátorok tömege jóval kisebb a szokványos akkucsomagokénál, ráadásul kisebbek is – épp ezért használatuk ideális lehet egy hibrid sportgép esetében.
A vonóerőt egyrészt a BMW és a Toyota által közösen kifejlesztett kétliteres, négyhengeres benzinmotor, másrészt a bajorok által szállított elektromos motor szolgáltatja majd. A hajtást szekvenciális, azaz robotváltón keresztül jut el a négy kerékhez, ahol az elektromotorok miatt hatékony nyomatékvektorozás tenné még gyorsabbá a kanyarvételt.
A karosszéria ugyancsak csúcstechnológiával fog készülni, nagy szilárdságú alumínium és szénszál erősítésű anyagok egyvelege biztosítja egyszerre a remek merevségi tulajdonságokat és a kis tömeget. Persze a japánok és a németek másféle küllemmel ruházzák majd fel az újdonságokat, a BMW esetében például borítékolható a karbon héjelemek használata. A BMW ezzel a lépéssel egyben a Z4 nemzedékváltását is megoldja, a Toyotánál pedig a Supra éledhet fel. Mindkét sporthibrid 2017-ben debütál.