A tágas, négyajtós modellt kora egyik legjobb autójaként tartották számon az egyliteresek kategóriájában, kényelme, teljesítménye és technikája egyaránt mércéül szolgált vetélytársainak.
„A Škoda világszerte az egyik leggazdagabb hagyományokra visszatekintő autógyártó – emeli ki prof. dr. h.c. Winfried Vahland, a vállalat igazgatótanácsának elnöke. – A cég sikereinek alapjául mindig is a kiváló termékek szolgáltak. Az 1000 MB a hatvanas években döntő fontosságú volt a márka számára, a cseh autógyártás mögött álló magas színvonalú mérnöki tudás meggyőző bizonyítékaként.”
Az akkoriban alapvető irányváltásnak számító fejlesztésbe fektetett energia mindenesetre meghozta gyümölcsét: az új típus bel- és külföldön egyaránt slágertermékké vált, tartósan megerősítve a Skoda európai autóiparban elfoglalt pozícióját, egyben egészen a nyolcvanas évek végéig meghatározva a gyártó modellstratégiáját. 1964 áprilisa és 1969 augusztusa között összesen mintegy 443 ezer 1000 MB készült, amelyek több mint fele exportra került – még Új-Zélandra és Ausztráliába is adtak el belőlük.
Napjainkra a típus a márka egyik legnépszerűbb veterán modellje. Az MB a Skoda székhelyére, azaz Mladá Boleslav városára, az 1000 pedig a motor lökettérfogatára utal. Az autó többféle kivitelben is szerepelt a kínálatban, az alapváltozat mellett 1966-ban növelt teljesítményű verziók is megjelentek, valamint az elegáns, kétajtós 1000 MBX, amely ma a gyűjtők igen kedvelt és keresett veteránja.
A hatvanas évek elején a Skoda teljes egészében új üzemet épített Mladá Boleslav-i meglévő gyárcsarnokai közvetlen szomszédságában az új modell előállítására. A kor legmodernebb berendezéseivel felszerelt létesítmény összesen több mint negyven gyárcsarnokot és egyéb épületet foglalt magába, még saját öntödével is rendelkezett. A nyolcvanhektáros területen 13 kilométer új út épült, 10 kilométer vasúti sínt fektettek le, s egy teljes rendező pályaudvart is kialakítottak.
Az 1000 MB kora legkorszerűbb autói közé tartozott. A NOV – Nový Osobní Vůz, azaz új személygépkocsi – belső kódjelzés alatt kifejlesztett modell számára a mérnökök a márka esetében teljesen újszerű alapkonstrukció mellett döntöttek: farmotor, független kerékfelfüggesztések és önhordó karosszéria. Ezzel véget ért az alvázas konstrukciók korszaka.