Ráadásul 2015-től ezt az élményt Európában is megtapasztalhatjuk. A pehelysúlyú kétülésest eredetileg már tavaly szerették volna bemutatni az öreg kontinensen, de ezt végül elhalasztották a kevés típusengedély és a kissé öregecske, Fordtól vásárolt kétliteres Duratec erőforrás lecserélése miatt. Erről ejtett pár szót az európai bevezetésért felelős szakember, Steve Hindle is: „A cégnek lépésről lépésre kell haladnia, és jelenleg a hazai és a szomszédos piacok eladásaira összpontosítunk. Mindemellett a bevezetés előtt biztosnak kell lennünk az MXT versenyképességében.”
A Mastretta évente ötven autóval kezdte a termelést Dél-Amerika számára, így nagy megfontolást igényel minden lépés. Az új, szintén a Fordtól származó, kétliteres EcoBoost erőforrás – ugyanaz, mint amit a Focus ST-be szerelnek – beépítésével, valamint a felfrissített orrkialakítással egyébként az autó súlya nem éri el az egy tonnát sem.
„A mi filozófiánk az, hogy a jármű valódi teljesítményét a súly és a futómű beállításai határozzák meg” – mondta Hindle úr. „A teljesítmény/súly arány és a felfüggesztések felől érkező nyers reakciók teszik kiemelkedővé a mi autónkat.”
A felfrissített MXT európai típusjóváhagyását már kezdeményezték, így 2015-ben akár a forgalmazás is megkezdődhet. A Mastretta pedig komolyan gondolja, hiszen elmondásuk szerint a márka megismertetésének céljából különböző kupasorozatokat indíthatnak nemcsak Mexikóban, hanem akár az Egyesült Királyságban is. Ezenkívül még számos hasonló lehetőséget vizsgálnak a szakemberek. Kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki ebből a próbálkozásból.