Mint azt már tudjuk, a Hazumi a következő Mazda2 előfutára, amely a japánok jó szokásához híven már nem áll igazán messze a sorozatgyártástól, így a CX-5-tel elkezdett Kodo formanyelv szellemiségében elkészült tanulmány vagány és látványos elemeit egy-két kivétellel a gyártó következő generációs kisautóján is üdvözölhetjük majd.
Természetesen feltettük a kérdést Yanagisawa úrnak, hogy mi az, amitől el kell majd búcsúznunk a szériagyártású verziónál, de erről csak annyit mondott sejtelmesen, hogy ha megfigyeljük, hogy mennyit változott a CX-5, vagy a Mazda6a Minagihoz, vagy a Takerihez képest, könnyen meglelhetjük a választ.
Azt is megtudtuk a japán szakembertől, hogy mindig több vázlatot vetnek papírra, melyek közül aztán több lépcsőfokon keresztül választják ki azt, amelyikből aztán a kiinduló alap lesz. Ezek után természetesen még sok munka áll a tervezők előtt, melyet a Hazumi esetében három, négyfős csoportban végeztek. Egy csapat jutott a külsőre, egy az utastérre és egy a kombinációs lehetőségekre. Az első skicctől a kész formatervig egyébként 16-18 hónap kemény munka után jutnak el a mérnökök.
Yanagisawa úr azt is elárulta nekünk, hogy a Mazdánál a CX-5 óta sokkal nagyobb hangsúlyt kap a formatervező részleg, mint azelőtt, amikor a kompromisszumok nagy részének ez a csapat volt a szenvedő alanya. Azóta viszont szoros együttműködésben végzik – láthatóan sikeresen – dolgukat a japán mérnökök.
Érdekességképpen azt is megkérdeztük a Hazumi főtervezőjétől, hogy melyik a kedvenc – megkerülve saját koncepcióautóját – sorozatgyártású Mazda modellje. Egyrészt meglepő, másrészt érthető válasszal szolgált számunkra, amikor a formailag nem éppen lenyűgöző, ám autóként igazán élvezetes MX-5-öt jelölte meg.
Yanagisawa úrtól tehát sok érdekességet tudhattunk meg, amiért köszönet a Mazda magyarországi importőrének az interjú létrejöttéért. Alig várjuk már, hogy szeptemberben végre megláthassuk a Hazumi vonalait öröklő Mazda2 szériagyártású változatát.