Ennek az újdonságnak az apropójából kaparinthattuk meg immáron harmadik azonos típusú tesztautónkat, ám ezúttal a hozzá elérhető egyetlen dízel erőforrással, és a fent említett – és a későbbiekben majd részletesebben kitárgyalandó – extra csomaggal karöltve. Így tehát az azonos hajtáslánccal rendelkező oroszlános ikertestvér, és a két különböző benzines motorral (1,2, valamint 1,6 literes szívó) szerelt variáns után gyakorlatilag minden porcikáját ismerve foghatjuk negyedszer is tesztre a PSA olcsó családi szedánját.
Noha már mindent tudhatnak róla kedves Olvasóink, kötelességemnek érzem én is bemutatni a Citroën főbb tulajdonságait, ám egy kicsit más szemszögből vizsgálva. Ezúttal a tőlünk megszokott objektivitást nem a saját tapasztalataimra, hanem a tágabb környezetem (egy teljes flotta) véleményéből kialakított általános képre alapoznám, és ezt vetném össze a korábbi tesztjeinkben általunk megállapított gondolatokkal.
A külsőségek tekintetében továbbra is mindenkinek az egyéni szépérzékére van bízva, hogy éppen milyennek látja a C-Elysée-t. Ennek ellenére az átlagvélemény továbbra is tükrözi az előzőekben kialakult képet, mely szerint a Citroën olcsó négyajtósa kellemes látványt nyújt, sőt a legtöbb szemlélődő akár több kategóriával magasabb osztályba is sorolná. Az autó a hátsójánál veszíti el lendületét; úgy tűnik, mintha a formatervezők kicsit megunták volna a munkájukat, mire odaértek. Az összkép azonban – főleg tesztautónk kék fényezésével – mindenképpen pozitív, hiszen komoly autó benyomását kelti a Citroën és a Peugeot közös szülöttje.
És a komoly külső bizony komoly belsőt takar. Az első dolog, ami a legtöbb embernek feltűnik a beszálláskor, a hatalmas tér, mely minden irányban rendelkezésre áll, akár az első, akár a hátsó sorról beszélünk. Ami talán hasonlóan fontos az első benyomás szempontjából, az nem más, mint az olyan kiegészítők és betétek jelenléte, melyek emelik az utastér minőségérzetét. Szerencsére amúgy sincs óriási probléma a felhasznált anyagokkal (bár kemények), sőt a francia márkától szokatlan módon még az összeszerelési minőségre sem lehet panaszunk. A csillogó szürke betét a műszerfalon és a jó ízléssel szétszórt króm díszítések mind-mind kellemessé teszik az utastér látványát.