Robbant Genfben az Alpina: jön a B4 Cabrio és a B6

Az Alpina ezúttal nem csupán egy, hanem rögtön két újdonsággal is szolgált a svájci seregszemlén.

Csizsek Ádám
2014. 03. 07. 17:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Alpina ismét igényes és alapos munkát végzett, lóerők tömkelegével átitatva. A B4 Bi-Turbo Cabrio esetében sok meglepetés már nem volt, hiszen a keménytetős verzióról már korábban lerántották a leplet a németek. A körítés ezúttal is a megszokott formát ölti, azaz gyönyörű kék fényezés (persze más is akad a kínálatban), mindenre kiterjedő, visszafogott, de sportos aerodinamikai csomag és küllőkben bővelkedő, 20 hüvelyk átmérőjű könnyűfém felnik teremtik meg a jellegzetes megjelenést, 4 kipufogócsővel megspékelve.

Az utastérben ugyancsak óvatos változtatások jelzik az Alpina ténykedését, ám az összkép a kék színű részleteknek és az ízléses bőrkárpitoknak köszönhetően mindenképpen jellegzetes és egyedi. A konstruktőrök számos különlegességgel készültek a vásárlóknak, akik aztán személyre szabhatják kedvencüket.

 

A B4 Bi-Turbo Coupéhoz hasonlóan a Cabrio motorházteteje alatt is a BMW-től származó, hathengeres benzinmotor átdolgozott verziója lapul: a háromliteres lökettérfogatból a német szakemberek két turbó segítségével 410 lóerőt és 600 Nm-t préseltek ki, amely aztán a nyolcfokozatú ZF automataváltón keresztül jut el a hátsó kerekekig. Mindez 4,5 szekundumos 0–100-as sprintre teszi képessé a B4-est, a csúcssebesség pedig 301 km/h-ban állapodik meg, ráadásul mindeközben a teljesítményhez mérten a 8 literes vegyes fogyasztás szintén impozáns adat.

A BMW és az Alpina a New York-i Autószalonra sem érkezik üres kézzel, ott ugyanis már nem hiányzik a standról a 6-osból kinevelt fenegyerek sem. Az xDrive hajtással érkező négyajtós kupé a B4 Cabrióhoz hasonló kezelést kapott: cseppet sem hivalkodó aerodinamikai pakk, Alpina Classic felnik és rozsdamentes acél sportkipufogó is része a csomagnak.

Az utastérben Lavalina bőrkárpit teremt hamisítatlan hangulatot, ahogy a fények, az egyedi fabetét és a zongoralakk elemek egyvelege is fokozza az igényességet és a luxust. Az autó orrában a bajorok 4,4 literes V8-asa hördül majd fel, ugyancsak két turbóval lélegeztetve – a B6 Bi-Turbo 540 lóerővel és 730 Nm-rel borzolja a kedélyeket, kistestvéréhez hasonlóan a nyolcgangos automatával összedolgozva.

Az összkerékhajtást is tartalmazó kupé modell potenciálját jól tükrözi a 3,9 másodperces gyorsulás és a 318 km/h-s csúcssebesség. A B6 BiTurbo Gran Coupe még idén csatlakozik az Alpinánál rendelhető finomságok sorába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.