Új motor és 370Z-lámpák: frissült a Juke

A Nissan divatautóját, a Juke-ot is elérte Genfben a frissítés szele.

Vajda János
2014. 03. 09. 6:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagyon oda kell figyelnünk, ha kívülről meg szeretnénk különböztetni az új változatot a korábbitól. A legnagyobb eltérést a 370Z sportkocsi szemei alapján kialakított, szériában ledes menetfénnyel ellátott új fényszóró hozta. Valamelyest módosult a lökhárító, a hűtőrács és a hátsó lámpatestek is. Kívül új színek és kerekek dobják fel az autót, a belsőt a sok-sok új, opcionálisan megvásárolható színes belső kiegészítővel lehet egyedibbé varázsolni; a napfénytető is megjelent a kínálatban. Technikai fronton a legnagyobb változást kétségkívül az új 1.2 DIG-T négyhengeres, turbós benzines erőforrás hozza, amely az eddigi 1,6 literes szívóbenzines alapmotor helyébe lép, sokkal-sokkal jobbá varázsolva a típust. A kis turbós egység a Qashqait is megfelelően mozgatja, a kis Juke-ot pedig biztosan repíteni fogja. A papíron olvasható 115 lóerő és 190 newtonméter élőben bizonyára még többnek érződik majd. A modern hajtómű takarékosnak is ígérkezik: a gyári vegyes érték 5,5 l/100 km. Dízelfronton változatlanul a 110 lóerős 1.5 dCi áll a jövőben is a vásárlók rendelkezésére.

A frissített Juke első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető, az erőátvitel tekintetében pedig hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes Xtronic automata közül választhatnak majd a vásárlók. Az elsőkerék-hajtású változatok érdekessége az áttervezett csomagtartó, amely 40 százalékkal öblösebb az eddiginél, 354 literes kapacitással rendelkezik.

Szintén Genfben debütált a Juke legkomolyabb verziója, a Nismo RS sportkivitel. A jól ismert 1,6 literes, négyhengeres turbómotor teljesítményét még feljebb srófolták a mérnökök, így mostantól 218 lóerőt és 280 (automata váltóval 250) newtonmétert képes felmutatni az egység. A nagyobb erőhöz intenzívebb hangélmény is fog társulni az új sportkipufogónak köszönhetően. Az elsőkerék-hajtású, hatfokozatú kézi váltóval szerelt Juke Nismo RS továbbá önzáró differenciálművet is kapott, ami igazán jót tesz neki; erre az összkerekes, Xtronic cvt váltós változatban nem volt szükség.

A mérnökök fokozták a karosszéria merevségét, nagyobb fékeket alkalmaztak – elöl-hátul belső hűtésűt, elöl 320 milliméteres tárcsákkal –, és áthangolták a felfüggesztéseket. Az utastérbe dögös, vörös-fekete Recaro sportülések kerültek.

A Juke RS vélhetően rövidesen piacra lép, és kis szerencsével hazánkban is megvásárolható lesz. A frissített Juke-széria egészen biztosan nálunk is piacra kerül, ára pedig remélhetőleg nem fog jelentősen emelkedni. Egy biztos: hiába nem beszélhetünk nagyon mélyreható ráncfelvarrásról, bizonyos konfigurációjában – például elsőkerék-hajtással és alapbenzinmotorral – nagyságrendekkel kompetensebb autóvá válik a Juke.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.