Új motorok és formai forradalom: úton az új Astra

Az Opel Astra immáron 5 éve tapossa az autópiac flaszterét, hamarosan érkezik az utód.

Csizsek Ádám
2014. 03. 12. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a jelenleg futó generáció az Insigniával együtt megmentette és sokak számára ismét csábítóvá tette a márkát, az utód legalább ekkora megújulással érkezik majd. A 2016-os modellévű újdonság egyik legfontosabb hozománya az új formai irányzat lesz, amelyet nemrégiben a Monza tanulmánnyal ismertetett a villámos márka. Az Astra már a J szériával is a prémium küllem felé kacsintgatott, s ez a trend mindinkább jellemző lesz az utódra, amely vonalaival is a minőséget akarja sugallni. Várhatóan ízléses alumínium betétek és látványos fényszórómegoldások jellemzik majd a jövevényt.

Habár a gyártó egyelőre még titkolózik a fejlesztésekkel és a stratégiával kapcsolatban, szinte borítékolható, hogy a népszerűbb karosszériaformák megmaradnak a kínálatban. Ennek megfelelően a bázist az ötajtós verzió adja, amely mellé a későbbiekben felsorakozik a háromajtós és a kombi is. A lépcsős hátú, avagy szedán változat érkezését azonban nem vehetjük biztosra, ahogyan a kabrió sem feltétlenül opció, hiszen a Cascada nagyjából modellciklusa felénél jár majd az új Astra érkezésekor.

A legfontosabb pontot a tömegcsökkentés jelentheti a mérnökök számára, ám még nem tudni, milyen alapokra építkezve éled majd fel a következő generációs kompakt. Várhatóan a jelenlegi architektúrát fejleszti tovább a rüsselsheimi gyártó, de egy teljesen új, moduláris platform is benne van a pakliban. Utóbbi jelentősen megkönnyítené az ellenfelekhez való felzárkózást. A lemezek alatt új technika, s természetesen új motorok szerepelnek majd a repertoárban. Ennek megfelelően a régebbi szívómotorokat az Opel az új, szentgotthárdi gyártású, turbós erőforrásokra cseréli.

Az alapot az Adamban 90 és 115 lóerővel már elérhető, egyliteres, háromhengeres adhatja, amely mellé felsorakozik az 1.4 Turbo 140 lovas verziója és a szintén szentgotthárdi 1.6 Turbo, 175 és 200 lóerővel. Dízelfronton a persze a 110 és 136 lóerővel elérhető 1.6 CDTI lesz majd kérhető az új Astrához, s vélhetően addigra ugyanezen motor 165 lovas verziója is befut. Az erőforrásokhoz hatfokozatú kézi váltó jár szériában, amely a fejlesztéseknek köszönhetően kifinomultabb és könnyebb is lesz az elődnél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.