Utód nélkül szűnhet meg a Volkswagen Eos

Úgy tűnik, a keménytetős kabrió modellek nehéz korszakukat élik.

Szabó Péter
2014. 03. 26. 7:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal a VW Eos búcsúzhat utódlás nélkül. A Volvo C70 elbúcsúzott, a Peugeot CC-t is lassan hiába keressük, a Renault Mégane is eltűnt a kínálatból, az Opel vászontetőre váltott, és lassan már a Volkswagen Eos is elköszön tőlünk. A középkategória alig néhány éve még izzott az erejük teljében lévő, keménytetős kabrió modellektől, ám a válság megtörte a gyártók lelkesedését.

Persze a kereslet lankadása is jól érhető, hiszen például az Eos sem szolgált sok újdonsággal, technológiai oldalról pedig a gyártó modelljeinek nagy része túlmutat rajta. Éppen ezért érthető, hogy mindössze 8000 példány talált gazdára a tavalyi évben. Belső információk szerint egy új, komplex tetőrendszer és a szükséges erősítések kifejlesztése meglehetősen költséges volna, amely befektetés viszont a középkategóriás kabriók csökkenő piacán kockázatos.

Nyilván egyik oldalról a csökkenés az új modellek elmaradásával is igazolható, viszont derűlátásra adhat okot, hogy tőlünk nyugatabbra a Golf kabrió változata és a Beetle kabrió is hódít, ráadásul előbbi esetén utódra is számíthatunk. Nyitható keménytető ide vagy oda, három dudás tényleg nem fér meg egy csárdában. Az Eos forgalmazása a hírek szerint még az idei évben megszűnik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.