Ezúttal a VW Eos búcsúzhat utódlás nélkül. A Volvo C70 elbúcsúzott, a Peugeot CC-t is lassan hiába keressük, a Renault Mégane is eltűnt a kínálatból, az Opel vászontetőre váltott, és lassan már a Volkswagen Eos is elköszön tőlünk. A középkategória alig néhány éve még izzott az erejük teljében lévő, keménytetős kabrió modellektől, ám a válság megtörte a gyártók lelkesedését.
Persze a kereslet lankadása is jól érhető, hiszen például az Eos sem szolgált sok újdonsággal, technológiai oldalról pedig a gyártó modelljeinek nagy része túlmutat rajta. Éppen ezért érthető, hogy mindössze 8000 példány talált gazdára a tavalyi évben. Belső információk szerint egy új, komplex tetőrendszer és a szükséges erősítések kifejlesztése meglehetősen költséges volna, amely befektetés viszont a középkategóriás kabriók csökkenő piacán kockázatos.
Nyilván egyik oldalról a csökkenés az új modellek elmaradásával is igazolható, viszont derűlátásra adhat okot, hogy tőlünk nyugatabbra a Golf kabrió változata és a Beetle kabrió is hódít, ráadásul előbbi esetén utódra is számíthatunk. Nyitható keménytető ide vagy oda, három dudás tényleg nem fér meg egy csárdában. Az Eos forgalmazása a hírek szerint még az idei évben megszűnik.