Vakok között – a Peugeot 308 lett az év autója

Meglepetésünkre 22 ország 58 újságírójának véleménynyilvánításával a Peugeot 308 lett 2014-ben az év autója.

Sütő Zsolt
2014. 03. 07. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sajnálatos, de igaz, hogy a franciák üdvöskéje sem számottevő innovációt nem mutat fel, sem a piaci viszonyokat nem bolygatja meg, s ezt talán azon összehasonlító tesztünk is képes alátámasztani, melyben az idei jelöltek sorát gyarapító Mazda3 és a tavalyi esztendő nyertesének számító Volkswagen Golf is maga alá gyűrte az oroszlánt.

Persze nem szeretnénk ünneprontók lenni, így érdemes megemlíteni, hogy a modell sikerét az eladási darabszámok is tükrözik: bevezetése óta több mint 55 000 példányt rendeltek belőle, ráadásul a megrendelések 48 százalékát a két legmagasabb felszereltségi szint teszi ki. A bevezetéskor kilenc motort magában foglaló paletta négy benzines és öt gázolajos erőforrásból áll, melyek közül kiemelhető a vadonatúj 130 lóerős, háromhengeres 1.2 e-THP benzines turbómotor, amihez nekünk még nem volt szerencsénk, de alig várjuk a friss erőforrást.

Bízhatunk hát abban, hogy a moduláris építési elv térnyerésének köszönhetően a PSA képessé válik az Európában éllovasnak tekinthető Volkswagen konszern sarkára lépni, kiélezve ezzel a fogyasztók számára is előnyként jelentkező árversenyt.

A Peugeot után a dobogó második fokára a BMW i3 léphetett, ami nem csak műszakilag igazi csemege, de a mögötte álló üzleti modell valós alternatívát is kínálhat a nagyvárosok lokális környezetszennyezési problémáira. Mindezek ellenére egy kicsit nagyobb hatótávolság az i3 számára sem jönne rosszul.

A harmadik helyezett a Nissan Leaf győzelme után potenciális befutónak tekintett Tesla Model S lett. Noha a gyártó még gyermekcipőben jár, ezt koptatva rohamtempóban közelít ahhoz, hogy ne csak emocionális alapokon lehessen kihívója a német prémium triónak, s amennyiben Elon Musk nem enged majd az autóipari óriások csábításának, hosszú távon biztosan tör még borsot a fukar lobbisták és a „füstölgő” piaci szereplők orra alá.

A jelöltek között egyébként az a Mercedes–Benz S osztály is szerepelt, ami a szenzorfúzió kiterjesztése révén az egyes elektronikus alrendszerek integrációját új alapokra helyezi, azaz a menetdinamikai, radaros, lidaros, kamerás, ultrahangos érzékelők által gyűjtött adatokat a központi vezérlőegység teljes környezeti modellt felállítva dolgozza fel, ezzel pedig képessé válik arra, hogy minden körülmények között, egészen képtelennek tűnő szituációkban is a tökéletes arany középutat találja meg.

Mindezek fényében talán van joga a Mercedesnek a futóművet övező technológiát Magic Body Control névre keresztelni, hiszen az a benyomás, hogy egy műszaki alkotás az embernél többet lát, érez, érzékel, s mindezekre már-már intuitív módon reagál, valóban csodaszámba megy. Ennek jegyében a sávtartásra, objektumfelismerésre is használatos sztereó kamera már az útegyenetlenségeket, kátyúkat is észleli, s ezekre reagálva a vezérlés már előre hangolja a felfüggesztés karakterisztikáját. Szóval idén a Peugeot 308 a befutó

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.