Versenyautó rendszámmal: Opel Astra OPC Extreme

Az Opel nem tétlenkedik, igazán belehúzott a genfi autószalonra készülve.

Kenéz Tibor
2014. 03. 02. 7:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Extreme utónevet viselő különleges Astra az OPC Cup versenyautó szerkezeti elemeit örökölte, így a 300 lóerősre tüzelt, teljesen alumíniumépítésű, változó vezérlésű, kétliteres turbómotort, mely a márka történetének legerősebb négyhengerese. Az élményhajhászok számára külön öröm, hogy ezt a teljesítményt hatfokozatú kézi váltón keresztül viszi az aszfaltra, ráadásul differenciálzárral is rendelkezik.

A gyártónál persze tudták, hogy mindez nem elég a győzelemhez, hiszen a mezei Astra OPC legnagyobb problémája a tetemes saját tömeg volt. Éppen ezért az Extreme legfontosabb változtatásai a versenypályás kiegészítők mellett a tömeg csökkentéséhez köthetők: 100 kilogrammot tudtak lefaragni. Ehhez rengeteg karbont használtak fel, csak a fontosabb pontokat említve: a kerék esetében, a hátsó légterelőnél, a motorháztetőnél, a teljes tetőnél. A négy keréknél így 20 kilogrammot nyertek, a tető esetében közel 7 kilogramm a különbség.

Az 370 milliméteres Brembo első féktárcsák, melyeket hatdugattyús nyereg fog satuba, eszméletlen fékerőt tudnak kifejteni. A jó fékhatást a külön az Extreme számára kifejlesztett, 19 hüvelykes felnire szerelt 245/35-ös gumik is segítenek elérni. Az autó futóműve természetesen állítható.

Belül sem egy hétköznapi Astrával van dolgunk, hiszen a hátsó ülések helyén bukócsöveket találunk, az első üléseket a Recaro által gyártott, külön ehhez a kocsihoz kifejlesztett kagylókra cserélték, melyekbe hatpontos biztonsági övek szorítják a szerencsés utasokat. A kormány sem maradhatott érintetlenül: a hasított bőrrel bevont, szénszál-erősítésű volán sárga díszvarrással van ellátva, mely szín egyébként az Opel Motorsport hivatalos árnyalata, így több helyen is megjelenik az autón.

Az OPC Astra Extreme többrétegű, felettébb látványos fényezése fóliázással készül, ezért hat háromdimenziósnak, s kiemeli a kocsi tiszta fényvonalait, lendületes íveit és atletikus arányait. „Az új OPC Astra Extreme az autózás legtisztább örömét testesíti meg. Tanulmányunk minden tekintetben látványos: kívülről igazi ínyencség, de hatásvadászat nélkül, belül pedig tipikus Opel: izgalmas, precíz, minősége »made in Germany«” – mondta az Opel igazgatója, dr. Karl-Thomas Neumann.

A gyártó hivatalos álláspontja szerint amennyiben mutatkozik rá igény, limitált szériát hajlandóak lennének piacra dobni. Márpedig miért ne mutatkozna, hiszen az Opel rengeteg rajongóval bír, akik akár hajlandók lehetnek kifizetni az Extreme borsos árát, hogy gazdagítsák majd az utcaképet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.