Nem kérdés, hogy a Ferrari a földkerekség egyik leghívogatóbb márkaneve, a cég termékei pedig nemtől és kortól függetlenül álomszámba mennek. A gyártónál dolgozni pedig nem csupán érzelmi, de anyagi szempontból is jó: a fizetések már alapból sem alacsonyak, s a remekül sikerült tavalyi éven felbuzdulva a cég idén például minden dolgozójának 4096 eurós, azaz közel 1,3 millió forintos prémiumot osztott ki, ami hónapra lebontva több mint 100 ezer forintnak felel meg.
A nagy összeg nem egyedi eset, ugyanis tavaly alig 30 ezer forintnyival kevesebb bónuszt zsebelhettek be az alkalmazottak. Az idei még szebb prémium a nagyobb forgalomnak és a magasabb profitnak köszönhető, s ez kis érdekességgel is szolgál: a Ferrari úgy tudta 5,4 százalékkal növelni nettó profitját, hogy közben szintén 5,4 százalékkal csökkent az értékesített autók száma, ami azt jelenti, hogy 2013-ban visszacsúszott a bűvös 7000-es szám alá – egészen pontosan 6922 Ferrarit értékesítettek.
A márka vezetői egyáltalán nem csüggednek az eredmény láttán, mi több, egyenesen sikerként könyvelik el a kisebb darabszám melletti profitnövelést. A Ferrari ugyanis tudatosan igyekszik kordában tartani az értékesített autók számát annak érdekében, hogy megőrizhesse exkluzivitását – vagyis a vezetőség nem kíván elindulni például a Porsche útján.
A dolgozók éves bónuszát 2012-ben vezették be, amikor a szakszervezet megegyezett a menedzsmenttel a profit függvényében kiosztott év végi pluszpénzről.