1,25 millió forint prémiumot kaptak a Ferrari-dolgozók

A Ferrari dolgozói büszkék munkahelyükre, a Ferrari pedig büszke dolgozóira.

Vajda János
2014. 04. 12. 16:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kérdés, hogy a Ferrari a földkerekség egyik leghívogatóbb márkaneve, a cég termékei pedig nemtől és kortól függetlenül álomszámba mennek. A gyártónál dolgozni pedig nem csupán érzelmi, de anyagi szempontból is jó: a fizetések már alapból sem alacsonyak, s a remekül sikerült tavalyi éven felbuzdulva a cég idén például minden dolgozójának 4096 eurós, azaz közel 1,3 millió forintos prémiumot osztott ki, ami hónapra lebontva több mint 100 ezer forintnak felel meg.

A nagy összeg nem egyedi eset, ugyanis tavaly alig 30 ezer forintnyival kevesebb bónuszt zsebelhettek be az alkalmazottak. Az idei még szebb prémium a nagyobb forgalomnak és a magasabb profitnak köszönhető, s ez kis érdekességgel is szolgál: a Ferrari úgy tudta 5,4 százalékkal növelni nettó profitját, hogy közben szintén 5,4 százalékkal csökkent az értékesített autók száma, ami azt jelenti, hogy 2013-ban visszacsúszott a bűvös 7000-es szám alá – egészen pontosan 6922 Ferrarit értékesítettek.

A márka vezetői egyáltalán nem csüggednek az eredmény láttán, mi több, egyenesen sikerként könyvelik el a kisebb darabszám melletti profitnövelést. A Ferrari ugyanis tudatosan igyekszik kordában tartani az értékesített autók számát annak érdekében, hogy megőrizhesse exkluzivitását – vagyis a vezetőség nem kíván elindulni például a Porsche útján.

A dolgozók éves bónuszát 2012-ben vezették be, amikor a szakszervezet megegyezett a menedzsmenttel a profit függvényében kiosztott év végi pluszpénzről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.