A gyártó által kiadott képeket böngészve a külsőt illetően elsőre ismét az átrajzolt, hatszögletű alsó légbeömlőt vesszük észre, amely ezúttal is minden változatnál kicsit másképp tűnik fel. Matt betétek, ködfényszórók és menetfény gazdagítja a lökhárító alsó részét, s utóbbi mellett immár a ködfényszóró is ledes. A diódás fények csupán a Cooper verzió esetében felárasak, onnantól felfelé a szériafelszerelés részét képezik.
A Countrymannél bemutatott új színek elérhetők lettek a Pacemanhez is. A négyajtós modell sajtófotóin megismert, Jungle elnevezésű zöld árnyalat után most a Midnight nevű szürkével ismerkedhetünk meg, s természetesen a Starlight kék is feliratkozott a kérhető árnyalatok listájára. A külső variálhatóságát fokozandó elérhetővé vált a zongoralakk- betéteket tartalmazó csomag, amely a galériában szereplő modellen is látható. A magasfényű fekete betét a tükrökön és a fényszórók körül köszön vissza.
Az utastérben hiába keresünk lényegi változásokat, nincsenek, viszont a frissítéssel csendesebbé vált a Mini, plusz új anyagok, betétek tarkítják a kínálatot, néhány helyre pedig még több króm jutott.
Az eddig opcionális tételként szereplő külső betétek immár minden All4, azaz összkerekes változathoz szériában járnak. Emellett egy szett új és könnyebb 17 hüvelykes felnit is kapott a kocsi.
A motorkínálatban nincs újdonság, viszont a 2015-ös modellévű példányok mindegyike teljesíti az Euro 6 kibocsátási normákat. A kínálat belépőjét továbbra is a 122 lovas, 1,6-os szívóbenzinmotor jelenti. A Cooper S – néhány lóerős gyarapodást elkönyvelve – már 190 lóerő leadására képes, ennek köszönhetően kézi váltóval 7,4 másodperc alatt teljesíti a 0–100-as sprintet, automatával 7,7 másodpercet vesz igénybe a mutatvány.
A legizgalmasabb verzió, a kínálat csúcsa továbbra is a John Cooper Works, azaz a JCW lesz, amely dupla turbóval és 218 lóerővel áll rendelkezésre. Automata és manuális váltóval is 6,8 másodperc alatt ugrik nulláról százas tempóra, hogy aztán meg se álljon 226, illetve 229 km/h-ig. Azt csak remélni tudjuk, hogy az eddig kifejezetten keményre és ezáltal kényelmetlenre hangolt futóművön kicsit finomítottak a mérnökök.
A ráncfelvarrt Paceman négyajtós testvéréhez hasonlóan nyártól lesz kapható.