A Lexus is beáll a sorba: jön a négyhengeres turbómotor

Bár a Toyota és a Lexus komoly ellenállást igyekszik mutatni a turbómotorok ellen, most beadták a derekukat.

Vajda János
2014. 04. 26. 17:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közeljövőben a Lexus palettáján – és minden bizonnyal a Toyotáén is – egyre több kényszerlélegeztetéssel megáldott közvetlen befecskendezésű turbós benzinmotorral találkozhatunk. Először négy hengerrel próbálkozna be az autógyártó-óriás, de elképzelhető, hogy a nagy szívó V8-asokat V6-os turbók, a jelenlegi négyhengeres szívókat pedig jóval kisebb hengerűrtartalmú négy- vagy akár háromhengeres turbómotorok válthatják.

Érdekesség különben, hogy a japánok palettáján már évek óta akad turbós négyhengeres motor, amit eddig leginkább a távol-keleti piacokon láthattunk. Lényeg a lényeg, a legfrissebb hírek szerint a középkategóriás Lexus, vagyis az IS-sorozat motorházteteje alatt jelenik meg első ízben az új erőforrás, amely nemrégiben az NX névre keresztelt SUV-ban ütötte fel a fejét.

 

A kétliteres turbós benzinmotor 238 lóerőt és 350 Nm csúcsnyomatékot képes mozgósítani, vagyis tökéletesen beleilleszkedik a mezőnybe – a prémiumoknál körülbelül 210-250 lóerő között mozognak a hasonló méretű modern egységek, bár vannak kilengések: a feltöltött kétliteresekkel igazából kis túlzással mindent le lehet fedni 160–400 lóerő között.

Az új erőforráshoz minden bizonnyal a Lexus nyolcfokozatú automataváltója társulhat, azonban elképzelhető, hogy a mérnökök a széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló magas nyomaték miatt megtartják a régi hatfokozatú egységet. Az új erőforrással az IS minden bizonnyal hét másodpercen belüli 0–100 km/h-s gyorsulásra lesz képes, végsebessége megközelítheti a 250 km/h-t, gyári átlagfogyasztása pedig 6,5 liter körülre várható – legalábbis ehhez hasonló adatokra lenne szüksége ahhoz, hogy valóban versenyképesnek bizonyuljon a komoly mezőnyben.

 

Később természetesen más Lexus típusokban is találkozni fogunk az újdonsággal (az IS után vélhetően először a GS-be érkezik, aztán esetleg az RX-hez), amit véleményünk szerint 300-as típusjelzéssel látnak majd el a japánok a teljesítményre reflektálva. Egyes információk szerint a jelenlegi 2,5 literes, V6-os szívó benzinmotor továbbra is bent marad a kínálatban a megszokott 250-es típusjelzéssel, olcsóbb a paletta legolcsóbb alternatívájaként. Azt különben nem tudjuk pontosan, hogy mikor debütál az új egység – állítólag jövőre indul a nagy motorbumm a japánoknál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.