Itt a tavasz, pattognak fel a nyári gumik az autókra, amelyek mellé sokan választanak valamiféle könnyűfém felnit, legyen szó gyári vagy utángyártott, univerzális szettről. Ugyanakkor az autóra leginkább használati tárgyként tekintő tulajdonosok javarészt inkább acélfelniben gondolkodnak. Ha felni vásárlására adjunk a fejünket, érdemes alaposan utánajárni a részleteknek, legalább olyan körültekintően, mint az abroncsok kiválasztásánál.
A keréktárcsák ugyanis hosszú távra szólnak, s minden egyes megtett méteren a döntésünk eredményével kell majd együtt élnünk. A felnit – legyen szó alumínium vagy acél szettről – számos paraméter alapján kell kiválasztani. Fontos szempont az átmérő, a szélesség, a felfogatást biztosító csavarok osztóköre és száma, illetve az agyátmérő is, továbbá az ET számról sem szabad megfeledkeznünk.
Nagy kérdés, hogy a hagyományos, olcsóbb acélfelnit vagy a drágább, dekoratívabb könnyűfémet válasszuk. Utóbbi nem feltétlenül felel meg saját nevének, bizonyos esetekben azonos átmérő esetén az alufelni akár nehezebb is lehet az acélból készült tárcsánál. Az átmérővel bizonyos keretek között rugalmasan bánhatunk, az autónkhoz gyárilag kapható, a típus műszaki dokumentációjában szereplő méretek közül tudunk csemegézni. Ugyanezen adatsorok között a különféle méretű felnikhez tartozó abroncsparaméterek is szerepelnek, tehát a gumi váltóméreteit ugyanitt lehet megtalálni. A felni méretei például a következőképpen vannak feltüntetve:
Az átmérő kiválasztásánál a későbbi használat, illetve a tulajdonos igényei a mérvadóak. Amennyiben a komfort szerepel az első helyen, akkor érdemes a kisebb átmérőkkel szemezgetni, hiszen a vele járó ballonosabb, magasabb oldalfalú abroncs jobban csillapítja az útegyenetlenségeket, ráadásul épp emiatt a futóműelemeket, a rázkódásra érzékeny alkatrészeket is jobban kíméli.
A sportosabb vezetési stílust preferálók számára a peres gumi és a nagyobb átmérőjű keréktárcsa jelenti a megoldást, ami ugyan ront a komforton, cserébe valamivel több visszajelzés érkezik az útról és a kormányzás is pontosabb, szerethetőbb lehet. Az átmérő mellett a felszerelhető szélességet is megszabja a gyártó, persze lehetőségeink e téren is vannak. A keskenyebb felni és gumi párosa komfortosabb, kevésbé terheli a futóművet és fogyasztás szempontjából jobb választás, míg a szélesebb kerekeket általában jobban megvezetik az úthibák és nagyobb étvágyat eredményeznek, például a nagyobb tömegük vagy az ellenállásuk révén.