Divatos crossoverekkel növeli a profitot az Opel

Az Opel az utóbbi években a semmiből jött vissza s roppant tisztességes, egységes modellpalettát épített fel.

Csizsek Ádám
2014. 04. 30. 6:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ehhez még több divatos modellre, azaz SUV-ra lesz szüksége a jövőben a villámos márkának. Noha 2017-es dátummal már egy zászlóshajó érkezéséről is szóltak a pletykák, jelen pillanatban úgy tűnik, hogy SUV-k és crossoverek jelentik majd az Opel jövőjét. Mindezt azért lépnék meg a németek, hogy még több autót adhassanak és ezáltal még nagyobb profit csorogjon vissza.

„Összességében jobban el fogunk mozdulni a crossoverek szegmense felé, mert a vásárlók is inkább arra hajlanak” – mondta Karl-Thomas Neumann, az Opel vezére. Az első két ilyen irányú modell a Zafira és a Meriva lesz, amelyek immáron crossover stílusban érkeznek meg 2016-ban. Mindkettőt a PSA konszernnel közösen tervezik a németek, a Meriva és a Zafira mind platformját, mind erőforrásait tekintve PSA származású lesz.

Az Opel legnépszerűbb modelljei a Corsa, az Astra, az Insignia és a Mokka, esetükben a németek mindenképpen a GM globális padlólemezére támaszkodnának, azonban a két egyterűnél megengedhető volt a franciákkal közös munka. Az új Zafirát a PSA Suchaux illetőségű üzemében, míg a Merivát Zaragozában gyártják majd az Opel saját gyárában.

A már korábban ígért zászlóshajóról egyelőre nincs hír, ám könnyen lehet, hogy a megújulás részét képezi majd a Monza tanulmánnyal előrevetített modell. Az Opel 2013-ban azt mondta, hogy a Drive 2022 terv részeként, valamint a 2016-ig szóló európai tervek révén 23 új vagy frissített autót mutat be és 13 új erőforrással erősíti kínálatát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.