Ezúttal a jelenlegi sorozat utolsó különleges kiadásával, valamint a vadonatúj MX–5 Skyactiv futóművének leleplezésével vonja magára a figyelmet a gyártó. A 25 éve kínálatban lévő, eddig három generációt megélt élményhajhász a 2014 márciusáig eladott 940 ezer példánnyal tartja a legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautók Guinness-rekordját.
Az évfordulóra készült limitált kiadás a Roadster Coupéra épül, és kapható hatfokozatú automata és manuális váltóval is. A külső tekintetében a Soul-piros fényezés, a fekete tető, A oszlopok és visszapillantók, valamint az emlékplakett árulkodik az autó különleges mivoltáról, belül fehér bőrkárpitozás és piros díszbetétek dobják fel a hangulatot. A fokozott élvezetről Bilstein lengéscsillapítók gondoskodnak.
Talán a gyönyörű MX–5-nél is érdekesebbnek találják majd a Mazda standjának látogatói a következő sorozat alapjául szolgáló Skyactiv futóművet – a sportkocsi a gyártó első hátsókerék-hajtású konstrukciója lesz ezzel a technológiával. A szakemberek igyekeztek a legtöbbet kihozni a lehetőségekből, így a hátrébb tolt erőforrás és az alacsonyabb tömegközéppont még több élménnyel kecsegteti a típus rajongóit. A mazdások nem titkolt célja, hogy az autó amúgy sem túl tetemes tömegét további 100 kilogrammal csökkentsék, ami még komolyabb menetteljesítményeket vetít előre – a vadonatúj erőforrásokról nem is beszélve.
„Az MX-5 eredeti koncepciója nagyon egyszerű volt: adjunk az embereknek egy olyan könnyű építésű sportautót, amely örömteli vezetést kínál, és precízen követi vezetője szándékait” – mondta Jamanucsi Takasi, a Mazda elnök-vezérigazgatója. A gyáriak külön kiemelik, hogy a változtatások éppen azért szükségesek, hogy ezek az értékek megmaradjanak. Ahogy ők fogalmaznak: „innováció az érték megőrzéséért”.
Egyre közelebb kerülünk tehát a legújabb MX–5 teljes megismeréséhez, amelyet egyébként az ősszel esedékes párizsi autószalonra időzít a Mazda.