Gyomlál a PSA: 19 modell megy 2020-ig a süllyesztőbe

A trendek azt diktálják a gyártóknak, hogy a legtöbb szegmensben induljanak, ám mindez roppant költséges.

Csizsek Ádám
2014. 04. 16. 16:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Épp ezért a PSA konszern szeretné optimalizálni a kínálatát, ami radikális csökkenést jelent. A drasztikus létszámcsökkentés azt jelenti, hogy a jelenlegi állás szerinti 45 Peugeot és Citroen modell helyett 2020-ban már csupán 26 típust fog kínálni a két gyártó. Az elszánt lépésről maga Carlos Tavares, a PSA első embere tájékoztatta a médiát.

Elmondása szerint a cél, hogy optimálisan használják ki a rendelkezésre álló – egyébként moduláris – platformokat, s a fejlesztési és termelési költségek is csökkenjenek. A stratégiai lépés nyomán ráadásul több idő jut az egyes modellek fejlesztésére, kiforrottabb, jobb autókat készíthet a gyártó.

Tavares emellett arról is említést tett, hogy a DS ezentúl teljes értékű prémiummárkaként folytatja ténykedését, azaz a Peugeot, a Citroёn és a DS széria kínálata teljes mértékben kiegészíti egymást. A PSA e lépéseket azért teszi meg, hogy a lehető leghamarabb térjen vissza a gyártók élvonalába. Ennek részeként Kínában is egyre nagyobb eladási szám elérése a cél. A franciák optimista terveket szőnek, 2020-ra szeretnék megtriplázni az eladásokat, amiben a kínai piacon a Dongfeng lesz a segítőtársuk. A modellkínálat minimalizálása mellett a PSA modernizálja gyárait, ami ugyancsak hozzájárul a gyártási és szervezési költségek mérsékléséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.