Épp ezért a PSA konszern szeretné optimalizálni a kínálatát, ami radikális csökkenést jelent. A drasztikus létszámcsökkentés azt jelenti, hogy a jelenlegi állás szerinti 45 Peugeot és Citroen modell helyett 2020-ban már csupán 26 típust fog kínálni a két gyártó. Az elszánt lépésről maga Carlos Tavares, a PSA első embere tájékoztatta a médiát.
Elmondása szerint a cél, hogy optimálisan használják ki a rendelkezésre álló – egyébként moduláris – platformokat, s a fejlesztési és termelési költségek is csökkenjenek. A stratégiai lépés nyomán ráadásul több idő jut az egyes modellek fejlesztésére, kiforrottabb, jobb autókat készíthet a gyártó.
Tavares emellett arról is említést tett, hogy a DS ezentúl teljes értékű prémiummárkaként folytatja ténykedését, azaz a Peugeot, a Citroёn és a DS széria kínálata teljes mértékben kiegészíti egymást. A PSA e lépéseket azért teszi meg, hogy a lehető leghamarabb térjen vissza a gyártók élvonalába. Ennek részeként Kínában is egyre nagyobb eladási szám elérése a cél. A franciák optimista terveket szőnek, 2020-ra szeretnék megtriplázni az eladásokat, amiben a kínai piacon a Dongfeng lesz a segítőtársuk. A modellkínálat minimalizálása mellett a PSA modernizálja gyárait, ami ugyancsak hozzájárul a gyártási és szervezési költségek mérsékléséhez.