Kemény fiúk új zakóban: új Dodge Charger és Challenger

Ha már New York-i autószalon, akkor a Dodge sem maradhat adós újdonságokkal.

Kenéz Tibor
2014. 04. 22. 11:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyártó elmondása szerint a frissített Charger egyik eleme sem maradt érintetlen. A Darttal elindított formanyelvet követi a méretesebb négyajtós, ami a keskenyebb hűtőrácsban és a kerekebb lámpákban mutatkozik meg. A kor elvárásainak megfelelően az első és a hátsó lámpák is ledeket kaptak, és magasabb felszereltségi szinteken a ködlámpában is ez a technológia található.

A modell új, háromrészes légterelőt is kapott, ez a 20 hüvelykes felnivel egyetemben alapáron jár az R/T verzióhoz. Újdonság még a nyolc új fényezés és – jobb minőségű – kárpit, a 7 hüvelykes tft-érintőképernyős központi rendszer, a háromküllős volán és az elektronikus váltókar. Erőforrásból két verzió létezik: a gyengébbik a 3,6 literes V6-os Pentastar, amely 296 lóerőt és 353 newtonmétert biztosít, a nagyobbik az 5,7 literes V8-as Hemi, amely 375 tagú ménest számlál, és 535 newtonméter nyomatékkal próbálja feltépni az aszfaltot. Az R/T verziót képes 5 másodperc alatt 100-ra gyorsulni. Mindkét erőforrás esetében alapáron jár a 8 fokozatú TorqueFlight automata váltó.

A Challengerhöz óvatosabban nyúltak hozzá a mérnökök, aminek köszönhetően leginkább az autó hátulján vélünk felfedezni néhány változást. Elöl csak az osztott hűtőrács és a motorháztetőn lévő nagyobb beömlők tűnnek fel elsőre, a hátsó traktusnál pedig újrarajzolták a lámpatesteket, melyek ezentúl led fényforrásokat kapnak. A visszafogott frissülés mellett leginkább az új színekkel és keréktárcsákkal dobhatják fel a vásárlók a frissített Challengert. Belül a Chargerhöz hasonló módosításokkal találkozhatunk, mint a vadonatúj Uconnect rendszerrel ellátott 8,4 hüvelykes központi érintőképernyős rendszer, a műszerfalon található 7 hüvelykes személyre szabható képernyő – amely jól megfér a retró stílusú számlálókkal – és az elektronikus váltókar. Rengeteg biztonsági extrával is felvértezték az újdonságot, ilyen például az első ütközésre figyelmeztető rendszer és a távolságtartó tempomat.

A Scat Pack névre hallgató verziót 6,4 literes V8-as erőforrás hajtja, teljesítménye 492 lóerőt, nyomatéka 643 newtonméter. Az erőt hatfokozatú kézi vagy a Challengerben most bemutatkozó nyolcfokozatú TorqueFlight automata váltó közvetíti a hatalmas, 20 hüvelykes kerekek felé. A különleges kiadáshoz egyéb extrák is járnak, mint a Brembo fékrendszer, a zongoralakkozott betétek és a méhecskét mintázó plakett.

A még extrémebb Scat Pack Shaker modellnél két erőforrás közül választhatunk: egy 5,7 literes és az előbb említett 6,4 literes V8-as között. Ehhez a verzióhoz már speciális felfüggesztések, Goodyear Eagle F1 gumiabroncsok, sportülések és fekete díszítőelemek is járnak, nem is beszélve a hatalmas légbeömlőről a motorháztetőn.

A Dodge jó irányba tart, hiszen az eddig háttérbe szoruló tulajdonságok, mint az utastér minőségi kivitelezése, kezdenek egyre fontosabbá válni az Egyesült Államokban. Hazánkban egyelőre hivatalos úton nem tudunk hozzájutni ezekhez a modellekhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.