A gyártó elmondása szerint a frissített Charger egyik eleme sem maradt érintetlen. A Darttal elindított formanyelvet követi a méretesebb négyajtós, ami a keskenyebb hűtőrácsban és a kerekebb lámpákban mutatkozik meg. A kor elvárásainak megfelelően az első és a hátsó lámpák is ledeket kaptak, és magasabb felszereltségi szinteken a ködlámpában is ez a technológia található.
A modell új, háromrészes légterelőt is kapott, ez a 20 hüvelykes felnivel egyetemben alapáron jár az R/T verzióhoz. Újdonság még a nyolc új fényezés és – jobb minőségű – kárpit, a 7 hüvelykes tft-érintőképernyős központi rendszer, a háromküllős volán és az elektronikus váltókar. Erőforrásból két verzió létezik: a gyengébbik a 3,6 literes V6-os Pentastar, amely 296 lóerőt és 353 newtonmétert biztosít, a nagyobbik az 5,7 literes V8-as Hemi, amely 375 tagú ménest számlál, és 535 newtonméter nyomatékkal próbálja feltépni az aszfaltot. Az R/T verziót képes 5 másodperc alatt 100-ra gyorsulni. Mindkét erőforrás esetében alapáron jár a 8 fokozatú TorqueFlight automata váltó.
A Challengerhöz óvatosabban nyúltak hozzá a mérnökök, aminek köszönhetően leginkább az autó hátulján vélünk felfedezni néhány változást. Elöl csak az osztott hűtőrács és a motorháztetőn lévő nagyobb beömlők tűnnek fel elsőre, a hátsó traktusnál pedig újrarajzolták a lámpatesteket, melyek ezentúl led fényforrásokat kapnak. A visszafogott frissülés mellett leginkább az új színekkel és keréktárcsákkal dobhatják fel a vásárlók a frissített Challengert. Belül a Chargerhöz hasonló módosításokkal találkozhatunk, mint a vadonatúj Uconnect rendszerrel ellátott 8,4 hüvelykes központi érintőképernyős rendszer, a műszerfalon található 7 hüvelykes személyre szabható képernyő – amely jól megfér a retró stílusú számlálókkal – és az elektronikus váltókar. Rengeteg biztonsági extrával is felvértezték az újdonságot, ilyen például az első ütközésre figyelmeztető rendszer és a távolságtartó tempomat.
A Scat Pack névre hallgató verziót 6,4 literes V8-as erőforrás hajtja, teljesítménye 492 lóerőt, nyomatéka 643 newtonméter. Az erőt hatfokozatú kézi vagy a Challengerben most bemutatkozó nyolcfokozatú TorqueFlight automata váltó közvetíti a hatalmas, 20 hüvelykes kerekek felé. A különleges kiadáshoz egyéb extrák is járnak, mint a Brembo fékrendszer, a zongoralakkozott betétek és a méhecskét mintázó plakett.
A még extrémebb Scat Pack Shaker modellnél két erőforrás közül választhatunk: egy 5,7 literes és az előbb említett 6,4 literes V8-as között. Ehhez a verzióhoz már speciális felfüggesztések, Goodyear Eagle F1 gumiabroncsok, sportülések és fekete díszítőelemek is járnak, nem is beszélve a hatalmas légbeömlőről a motorháztetőn.
A Dodge jó irányba tart, hiszen az eddig háttérbe szoruló tulajdonságok, mint az utastér minőségi kivitelezése, kezdenek egyre fontosabbá válni az Egyesült Államokban. Hazánkban egyelőre hivatalos úton nem tudunk hozzájutni ezekhez a modellekhez.