Kis crossover a Citroëntől – itt a C-XR tanulmány

A Citroënnek voltak már szabadidő-autós próbálkozásai, de egyik sem ért el igazán nagy sikert.

Kenéz Tibor
2014. 04. 25. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ennek ellenére nem adják fel a franciák, hiszen a crossoverek piaca hatalmas népszerűségnek örvend. Éppen ezért Pekingben bemutatták a C-XR tanulmányt, amely első ránézésre akár már most sorozatgyártásba kerülhetne a Peugeot 2008 és a Renault Captur ellenfeleként. Már első pillantásra egyértelmű lehet, hogy bizony egy Citroënnel van dolgunk, ami szemből leginkább a C-Elyséere hasonlít a jelenlegi modellek közül.

Az agresszívra húzott LED-es lámpatestek egészen a szokásos két krómcsíkból álló hűtőrácsig benyúlnak, ezzel optikailag összekötve azokat az emblémával. Hátulról új formákkal találkozhatunk, ám a fényszórók háromdimenziós játékából innen is hamar rájöhetünk, hogy a francia gyártó termékével állunk szemben. Az 1,79 méter széles, 156 centiméter magas és 4260 milliméter hosszú C-XR kategóriájának legnagyobb tengelytávjával rendelkezik.

 

Az első és hátsó kerekek közti 2,65 méteres távolság igazán nagyvonalú belső térkínálatot biztosít az utasok számára. Kívülről még olyan hangulati elemekkel dobták fel a franciák a crossovert, mint alváz- és kerékjáratvédő ívek, a 17 colos felnik, a tetősíneket és a karosszéria övvonalát összekötő különleges c alakú díszcsík, valamint a piros díszítések az autó oldalán és a visszapillantón.

Ahogyan már az előbb említettem, a gyáriak igazi francia komfortot ígérnek minden téren. A kategóriához mérten nagy térkínálat mellett limuzinoktól megszokott üléspozíciót, komfortos rugózást és világos utasteret kínálnak. A tanulmányautóban a franciák kitűnő 1,6 literes THP 160 erőforrását találjuk, melyhez automataváltót társítottak a Citroën mérnökei a maximális hatékonyság elérésének céljából. Ugyan összkerékhajtást nem kapott a C-XR, de a Grip Control nevű rendszer bekerült a koncepcióba, hogy földúton se jöjjön zavarba az újdonság.

 

A hivatalos sajtóanyagból az derül ki, hogy bár a bemutatott koncepció ízig-vérig Citroën, a franciák kínai partnere, a Dongfeng fog a legtöbbet profitálni az autóból, ugyanis az ő modelljük kapja majd meg az alapokat. Ez persze nem zárja ki, hogy Európában a Citroën neve alatt is fusson a SUV.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.