Megnyújtva is bemutatkozik az új Infiniti Q70

Az Infiniti teljesen új elnevezési szisztémát dolgozott ki, így az M immáron Q70-ként lép porondra.

Kenéz Tibor
2014. 04. 22. 17:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Forradalmi újdonságokra nem kell számítani, de a ráncfelvarrás már nélkülözhetetlen volt a márka nagyobbik szedánjának esetében, főként a Q50 érkezése után. Az új Q70 sokkal izmosabb, atletikusabb lett, a tetszetős első fényszórók, a jellegzetes, ívelt hűtőmaszk és az új lökhárító egészen friss ábrázatot eredményez. Hátul is történtek változások: a lámpatestek új formát kaptak, és ezzel együtt a tartalmuk is felfrissült, a ledes izzóknak köszönhetően igencsak látványos az összkép. A csomagtérfedél laposabb lett, talán még elegánsabb kiállást kölcsönözve a Q70-nek. Érdekesség még a rendszámtábla alatt található krómdíszítés, amellyel hátul is megjelenik a hűtőrács jellegzetes formája.

Az eddig csak Kínában elérhető növelt tengelytávú modell 14,4 centiméterrel nyúlik hosszabbra az alapváltozatnál. A gyártó ígérete szerint ezzel körülbelül 80 centis helyet biztosítanak a hátsó utasok számára, amivel a Q70 tökéletessé válik a sofőrös használathoz, és kategóriájának élére ugorhat. Mindemellett természetesen nem maradhatnak el az olyan kényelmi extrák sem, mint az automatikusan záródó hátsó ajtók, a fűthető fotelek és a különböző energiaforrásként funkcionáló csatlakozók. Az Infiniti elmondása szerint az újdonságban az eddigieknél is nagyobb csendben élvezhetjük majd a suhanást.

Az erőforrások terén nem számíthatunk újdonságra: Európában továbbra is a 330 lóerős, 3,7 literes V6-os benzines, a 360 lovat mozgósító, 3,5 literes V6-ossal ellátott hibrid verzió és a 3,0 literes dízel közül választhatunk majd. Mindegyik motorhoz alapáron jár a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltó, és összkerékhajtást is kérhetünk.

A biztonsági asszisztensek terén is sokat fejlődött a Q70, ugyanis négy újabb rendszer csatlakozik az eddig is széles arzenálhoz: a frontális ütközésre figyelmeztető asszisztens, a 360 fokos kamerarendszer, a hátsó ütközést megakadályozó és a vészfékező rendszer. Az Infiniti tehát nem veszi félvállról a célját, mely szerint megpróbál minél közelebb kerülni a prémiumszegmens éllovasaihoz, és úgy látjuk, igazán jó úton halad. Minket már meggyőzött az M35h-val és a Q50-nel is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.