Megrázta magát a Bentley: itt a Mulsanne Hybrid Concept

Gyorsan változnak az idők az autózás világában, amit jól mutat a Bentley hibridje.

Kenéz Tibor
2014. 04. 13. 21:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák mellett úgy tűnik, a luxusmárkák sem tudják elkerülni a villanyos megoldásokat. A Rolls-Royce ígérete után most a Bentley is bemutatta, tudja, hogyan kell hatásosan bemutatni egy konnektorról tölthető hibrid modellt. A vadonatúj hajtásláncot a legnagyobb modelljükbe, a Mulsanne-ba szerelték, ami természetesen kifelé is mutatja, hogy nem átlagos darabbal van dolgunk.

A Hybrid Concept utónévvel ellátott luxusszedán a hamarosan nyitó pekingi autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönségnek, talán nem véletlenül: Kína a márka egyik legfontosabb piaca. A gyáriak elmondása szerint azonban az elektromos rendszer nem a bemutatóautó szériaérett változatában, hanem a – szintén csodaszámba menő – terepes modellben fog bemutatkozni, 2017-ben.

Azt ígérik, hogy a hajtáslánc a 25 százalékkal nagyobb teljesítmény mellett akár 70 százalékkal kisebb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást nyújthat, ami enyhén szólva is elképesztőnek tűnhet elsőre. Pedig elérhető ez az eredmény, persze csak némi turpissággal. A Bentley hajtáslánca ugyanis képes lesz legalább 50 kilométeren keresztül csak elektromos üzemmódban haladni, aminek köszönhetően az első 100 kilométeres etap – amely alapján megadják a gyári adatokat – igencsak alacsony fogyasztással teljesíthető.

A villanyos hajtás persze ezekben a körökben sokkal inkább presztízskérdés, mint valódi fogyasztáscsökkentő megoldás. Arról egyelőre nincs hír, hogy a sorozatgyártású suv-ban milyen erőforráshoz csatlakozik majd a hibridrendszer, az azonban biztos, hogy a koncepcióautóban a jól ismert 6,75 literes V12-est találjuk. Dr. Wolfgang Schreiber, a Bentley vezérigazgatója így fogalmazott: „A legendás erőforrásaink és az új technológia kombinálása tovább erősíti a márka elveit. Fokozatosan szeretnénk bevezetni az összes modellünkbe a konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot, az évtized végén már a palettánk 90 százalékát megrendelhetik majd a vásárlóink ezzel a hajtáslánccal.”

A kiállított Mulsanne az új technológián kívül látványos külső és belső tulajdonságokat is kapott. A réz széles körű felhasználása a lámpatestek, a hűtőrács, a féktárcsák és a díszcsíkok esetében a hajtásláncra utalnak. Belül is ez az anyag köszön vissza a kezelőszerveken, az óracsoportban és a gyémántmintás bőrfotelek varrásainál is. Mindezt a gyártó még a különleges Mulliner csomaggal is megfűszerezte.

Az elektromos autózás tehát egyre szélesebb körben tör utat magának, aminek eredményeképpen már olyan kategóriákban is jelen van, ahol eredetileg elképzelhetetlennek tűnt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.