Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák mellett úgy tűnik, a luxusmárkák sem tudják elkerülni a villanyos megoldásokat. A Rolls-Royce ígérete után most a Bentley is bemutatta, tudja, hogyan kell hatásosan bemutatni egy konnektorról tölthető hibrid modellt. A vadonatúj hajtásláncot a legnagyobb modelljükbe, a Mulsanne-ba szerelték, ami természetesen kifelé is mutatja, hogy nem átlagos darabbal van dolgunk.
A Hybrid Concept utónévvel ellátott luxusszedán a hamarosan nyitó pekingi autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönségnek, talán nem véletlenül: Kína a márka egyik legfontosabb piaca. A gyáriak elmondása szerint azonban az elektromos rendszer nem a bemutatóautó szériaérett változatában, hanem a – szintén csodaszámba menő – terepes modellben fog bemutatkozni, 2017-ben.
Azt ígérik, hogy a hajtáslánc a 25 százalékkal nagyobb teljesítmény mellett akár 70 százalékkal kisebb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást nyújthat, ami enyhén szólva is elképesztőnek tűnhet elsőre. Pedig elérhető ez az eredmény, persze csak némi turpissággal. A Bentley hajtáslánca ugyanis képes lesz legalább 50 kilométeren keresztül csak elektromos üzemmódban haladni, aminek köszönhetően az első 100 kilométeres etap – amely alapján megadják a gyári adatokat – igencsak alacsony fogyasztással teljesíthető.
A villanyos hajtás persze ezekben a körökben sokkal inkább presztízskérdés, mint valódi fogyasztáscsökkentő megoldás. Arról egyelőre nincs hír, hogy a sorozatgyártású suv-ban milyen erőforráshoz csatlakozik majd a hibridrendszer, az azonban biztos, hogy a koncepcióautóban a jól ismert 6,75 literes V12-est találjuk. Dr. Wolfgang Schreiber, a Bentley vezérigazgatója így fogalmazott: „A legendás erőforrásaink és az új technológia kombinálása tovább erősíti a márka elveit. Fokozatosan szeretnénk bevezetni az összes modellünkbe a konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot, az évtized végén már a palettánk 90 százalékát megrendelhetik majd a vásárlóink ezzel a hajtáslánccal.”
A kiállított Mulsanne az új technológián kívül látványos külső és belső tulajdonságokat is kapott. A réz széles körű felhasználása a lámpatestek, a hűtőrács, a féktárcsák és a díszcsíkok esetében a hajtásláncra utalnak. Belül is ez az anyag köszön vissza a kezelőszerveken, az óracsoportban és a gyémántmintás bőrfotelek varrásainál is. Mindezt a gyártó még a különleges Mulliner csomaggal is megfűszerezte.