Őrült Volkswagen: 400 lóerős Golf a 40. születésnapra

A pekingi olimpiai stadion adott otthont a Volkswagen Csillagok éjszakája című rendezvényének.

Csizsek Ádám
2014. 04. 23. 6:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az arénában leleplezett Golf R 400 tanulmány a Polo WRC-ből származó erőforrással a legbrutálisabb kompakt modell, s már most biztos, hogy gyártásba kerül. 400 lóerőt tud a kétliteres TSI turbómotorral. A 200 lóerős literteljesítménnyel mindent túlszárnyalna az őrület határait feszegető Golf, egyebek közt a 180 lóerő/literes, szintén 2000 köbcentis Mercedes 45 AMG-t és a Citroen Kínának szánt sportlimuzinját, a 187,5 lóerős literteljesítményű DS 5LS R-t. A VW turbómotorjának maximális nyomatéka 450 newtonméter, amely már 2400/perces főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll, s egészen 6000-es fordulatig kitart.

Noha a Volkswagen hivatalos közleményében hatfokozatú DSG váltót említenek, a gyári sajtófotókon kézi váltó szerepel. Sajnos a műszerfali fotóknál a pedálsor épp takarásban van, így egyelőre nem tudni, mi az igazság: a képek vagy a sajtóanyag a hibás, esetleg egy különleges megoldással állt elő a gyártó. Személy szerint a közleménybe csúszott bibit tartom a legvalószerűbbnek, hiszen ilyen sportmodellnél mindenképpen megjelennének a váltófülek a kormányon, márpedig a sajtófotókon nincs ilyen.

Természetesen összkerékhajtással látták el a járművet, s ahogy az R-nél, úgy a 400-as verziónál is Haldex-rendszerű szerkezet dolgozik a Golf alatt. Ennek köszönhetően szinte hihetetlen produkcióra képes az izomkolosszus kompakt: 3,9 másodperc alatt teljesíti a 0–100-as sprintet, a gyorsulás pedig 280 km/h-ig tart.

A látványos karosszériával a Volkswagen régi emléket idéz fel, a gyáriak szerint a G60 raliautóra utal az R 400 tanulmány stílusa. Számos szénszálas betét díszíti az autót, az utastér a karbon mellett a sárga színt is beengedte, a kék marad a hagyományos R verzióé.

Azt egyelőre nem tudni, mikor köszönthetjük a szériaváltozatot, azonban a Volkswagen eltökélt a gyártás mellett, így hamarosan a Golf lehet a sportkompaktok erőbajnoka.

A Volkswagen a Golf negyvenéves születésnapjára jubileumi kiadással is készült, amely igazán finom falatnak bizonyul.A Magic Morning fantázianevű gép különleges fényezést és ízléses belsőt kapott, a fabetét és a gyémántmintás varrott vajszínű bőr kiváló hangulatot teremt. Aki megvásárolja a limitált kiadású Golfot, a történelem egy ritka darabját állíthatja be a garázsába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.