Párizsba megy a friss magyar Mercedes, a B osztály

Alig egy hónapja, hogy a genfi autószalonról adtunk hírt, már mindenki az őszi, párizsi seregszemléről beszél.

Kenéz Tibor
2014. 04. 08. 5:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Annyi biztos, hogy a prémium egyterű csak egy kisebb frissítést kap, de azért ennek is lesz látszatja. Az eddig is látványos fényjátékot szolgáló első fényszórók grafikája megváltozik, ami rögtön láthatóvá teszi majd a különbséget a ráncfelvarrott és a jelenlegi modell között. Nem mellesleg a hűtőrács is nagyobb hangsúlyt kap, valamint a lökhárítóhoz is hozzányúltak. Hátul szintén eszközölték az utóbb említett ütközők átrajzolását, valamint a lámpatestek itt is más fényt fognak szolgáltatni, a kipufogók átrajzolásáról már nem is beszélve.

Az erőforrások terén nem számíthatunk változásra, így dízelfronton továbbra is három motor áll majd rendelkezésünkre: az 1,5 literes B160 CDI, az 1,8 literes B180 és B200 CDI valamint a 2,1 literes B220 CDI. Benzinesek terén is marad az 1,6 literes turbós a B180 és a B200 képében, míg a kétliteres B220 és B250 néven lesz elérhető minden valószínűség szerint.

 

A felállás tehát marad, de ez nem jelenti azt, hogy az eddig is ismert motorokat ne vetnék alá egy kisebb frissítésnek a jobb fogyasztás és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás érdekében. A jelenleg elérhető legtisztább B osztály a 180 CDI ECO névre hallgató variáns, mely 98 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával a leghatékonyabb egyterű a Mercedes–Benz kínálatában. Néhány forrás azt állítja, hogy a csillagos márka bevezet egy hibrid hajtásláncot is, mely egy háromhengeres motorral lesz szerelve. Erre azonban vajmi kevés az esély, hiszen nemrég jelentette be a német gyártó, hogy a jövő év elején dobja piacra a kizárólag elektromotorral szerelt B osztály Electric Drive-ot.

Párizsra egyébként nem ez lesz a németek egyetlen újdonsága, hiszen korábban már a CLS frissítését is beígérték nekünk, úgyhogy már alig várjuk, hogy élőben is megpillanthassuk a prémiumgyártó hazai büszkeségének friss változatát. A ráncfelvarrást egyébként a lehető legjobb időpontra időzítették a csillagos márka illetékesei, ugyanis a BMW kategóriába való belépésével eddig még soha nem tapasztalt mértékű konkurenciát kap a B osztály.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.