Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha egy formatervezőt elkap a rajzolási lendület, akkor mer nagyot álmodni, ez látható a Q4 skiccein is. Ennek megfelelően még tanulmányként is sokkal visszafogottabb vonalakkal szembesülhetünk majd a valóságban, de így is bepillanthatunk abba, hogy milyen lesz az Audi kisebb méretű válasza a BMW X4-re és a Porsche Macanra.
A 4,4 méter hosszú és 1,85 méter széles tanulmány méretben a Q3 – Range Rover Evoque duóra hajaz, a formai elemeket pedig már a legújabb típusok, így például a harmadik generációs TT, adják. Belül négy különálló ülést találunk, amelyek száma a szériába kerülésig ötre gyarapodhat.
A géptérben a gyártó jelenlegi erőforrásait találhatjuk, így például a kétliteres, négyhengeres turbómotort, amelyet a tanulmány esetében elektromotorral erősítenek a mérnökök. Rögtön kettővel ráadásul, amelyből egyik elöl, a másik pedig hátul hajt, a három erőforrás közötti egységet egy dupla kuplungos automata váltó és jó néhány átalakító igyekszik megteremteni. A végeredmény az összkerékhajtás mellett 400 lóerő, és kizárólag elektromosan is tudunk közlekedni a hálózatról tölthető autóval.
Egyelőre ennyit tudhatunk, de hamarosan leleplezik a végleges tanulmányt is. Onnantól körülbelül egy évet kell majd várnunk a végső példányra, amelyről már jövőre, a márciusi genfi autószalonon lehullhat a lepel.