A márka jelenlegi formanyelvét egyértelműen magán viselő óriási terepkupé szemből leginkább az új GLA-ra hajaz a nagy légbeömlővel és a finoman megrajzolt lámpatestekkel. A kupésan lefelé ívelő tetővonal és a magas far együttesét viszont a BMW-től kölcsönözte a Mercedes. A hasonló sziluetten kívül azonban közös pontról nemigen beszélhetünk. Az autó hátulja teljesen új formát kapott: habár a két lámpa ismerős lehet az S Coupéból, egy világítótest köti össze őket, ellentétben a luxuskupénál alkalmazott krómcsíkkal.
A 494 centiméter hosszú és 204 centiméter széles óriás a gyáriak szerint felettébb sportosan vezethető jószág lesz, köszönhetően a Dynamic Select Control rendszernek, amelyben négy beállításból válogathat a sofőr. Ezek minden bizonnyal befolyásolják a váltó, a kormánymű és a felfüggesztés viselkedését is.
A 22 hüvelykes felniken gördülő kocsi igencsak jó kiállással büszkélkedhet, és első ránézésre a fejtér kivételével a helykínálatra sem lehet panaszuk az utasoknak. Ahogyan az összes Mercedes-Benz-tanulmányt, a Concept Coupé SUV-t is a jól ismert Alu Beam nevű ezüstszürke fényezéssel látták el, mintegy tisztelegve az Ezüst Nyílnak becézett 1930–50-es évekbeli versenyautók előtt. A színhez hasonlóan a rejtett kilincsek, a mindenféle keretet nélkülöző ablakok és a világító díszlécek is valószínűleg csak a tanulmány sajátjai, habár utóbbi kettőre akár már az állítólag jövőre érkező szériagyártású verzióban is számíthatunk.
A tanulmányautót a háromliteres V6-os biturbó benzinmotor hajtja. A 333 lóerőt és 480 newtonmétert előállító erőforráshoz a Mercedes saját fejlesztésű 9G-Tronic Plus kilencfokozatú automata váltóját csatlakoztatták, amely a 4Matic rendszeren keresztül mind a négy kereket hajtja.
Arra a kérdésre, hogy sorozatgyártásba küldik-e az autót, csak annyit mondtak a gyáriak, hogy ez a négykerekű szemlélteti, hogyan is nézne ki a gyártó terepkupéja. Ettől függetlenül biztosak lehetünk benne, hogy nemsokára a kereskedésekben is találkozhatunk az állítólag MLC névre keresztelt óriással.
Ha már autószalont tartottak Kínában, akkor a Mercedes-Benz megpróbált kedvezni a távol-keleti ország piacának egy nyújtott tengelytávú modellel is, amely kategória hatalmas sikereknek örvend arrafelé. Ezúttal az új C osztályt tengelytávját toldották meg 8 centiméterrel, amivel az eddig sem túl szűkös kocsit akár sofőrös szolgálatra is alkalmassá tették. A C osztály L jelű kivitele csak a kínai piacon lesz elérhető.