Rettegj, X6, itt a Mercedes óriási terepkupéja

A Mercedes egy számára ismeretlen terepen szállna harcba a BMW-vel.

Kenéz Tibor
2014. 04. 24. 10:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A márka jelenlegi formanyelvét egyértelműen magán viselő óriási terepkupé szemből leginkább az új GLA-ra hajaz a nagy légbeömlővel és a finoman megrajzolt lámpatestekkel. A kupésan lefelé ívelő tetővonal és a magas far együttesét viszont a BMW-től kölcsönözte a Mercedes. A hasonló sziluetten kívül azonban közös pontról nemigen beszélhetünk. Az autó hátulja teljesen új formát kapott: habár a két lámpa ismerős lehet az S Coupéból, egy világítótest köti össze őket, ellentétben a luxuskupénál alkalmazott krómcsíkkal.

A 494 centiméter hosszú és 204 centiméter széles óriás a gyáriak szerint felettébb sportosan vezethető jószág lesz, köszönhetően a Dynamic Select Control rendszernek, amelyben négy beállításból válogathat a sofőr. Ezek minden bizonnyal befolyásolják a váltó, a kormánymű és a felfüggesztés viselkedését is.

A 22 hüvelykes felniken gördülő kocsi igencsak jó kiállással büszkélkedhet, és első ránézésre a fejtér kivételével a helykínálatra sem lehet panaszuk az utasoknak. Ahogyan az összes Mercedes-Benz-tanulmányt, a Concept Coupé SUV-t is a jól ismert Alu Beam nevű ezüstszürke fényezéssel látták el, mintegy tisztelegve az Ezüst Nyílnak becézett 1930–50-es évekbeli versenyautók előtt. A színhez hasonlóan a rejtett kilincsek, a mindenféle keretet nélkülöző ablakok és a világító díszlécek is valószínűleg csak a tanulmány sajátjai, habár utóbbi kettőre akár már az állítólag jövőre érkező szériagyártású verzióban is számíthatunk.

A tanulmányautót a háromliteres V6-os biturbó benzinmotor hajtja. A 333 lóerőt és 480 newtonmétert előállító erőforráshoz a Mercedes saját fejlesztésű 9G-Tronic Plus kilencfokozatú automata váltóját csatlakoztatták, amely a 4Matic rendszeren keresztül mind a négy kereket hajtja.

Arra a kérdésre, hogy sorozatgyártásba küldik-e az autót, csak annyit mondtak a gyáriak, hogy ez a négykerekű szemlélteti, hogyan is nézne ki a gyártó terepkupéja. Ettől függetlenül biztosak lehetünk benne, hogy nemsokára a kereskedésekben is találkozhatunk az állítólag MLC névre keresztelt óriással.

Ha már autószalont tartottak Kínában, akkor a Mercedes-Benz megpróbált kedvezni a távol-keleti ország piacának egy nyújtott tengelytávú modellel is, amely kategória hatalmas sikereknek örvend arrafelé. Ezúttal az új C osztályt tengelytávját toldották meg 8 centiméterrel, amivel az eddig sem túl szűkös kocsit akár sofőrös szolgálatra is alkalmassá tették. A C osztály L jelű kivitele csak a kínai piacon lesz elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.