Rezonancia – Bemutatkozik az új Nissan Murano

A Murano minden kétséget kizáróan a Nissan egyik legjobb, legkifinomultabb modellje.

Csizsek Ádám
2014. 04. 17. 5:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japánok méretes crossoveréről még a héten, a New York-i autószalonon lehull a lepel, ám az interneten már a hivatalos premier előtt közzétette a gyártó az újdonság galériáját, valamint a legfontosabb információkat. Noha a Murano 2015-ös kiadását előrevetítő tanulmányautó rendkívül látványos formában tárta elénk a Nissan jövőjét, ezúttal sem volt elkerülhető a szériává érés útján megszokott megnyugvás. A végeredmény vonalaiban, részleteiben ott lapul a Resonance tanulmány stílusa, de összességében jóval hagyományosabb összképpel kell megbarátkoznunk. Szerencsére látványos részletekben nincs hiány, az első fényszórók és az általuk közrefogott hűtőmaszk, valamint az izgalmas domborulatok tartogatnak a szemnek némi látnivalót. Az elődhöz képest kevésbé konzervatív az új Murano, divatosabb, organikusabb formákkal próbál hódítani, s egyben beleilleszkedni a gyártó aktuális formavilágába.

Az utastér és a műszerfal már sokkal jobban emlékeztet az X-Trail belterére. Finom anyagok, igényes részletek és szépséges betétek alkotják a szemnek is kellemes összképet, amely ezúttal mentes mindenféle hivalkodástól, elegáns és letisztult.

A teljes technikai specifikáció persze még nem nyilvános, a Nissan az amerikai premierre is tartogat némi puskaport. Annyit azonban tudunk már, hogy a középkonzolon nyolc hüvelykes érintőképernyő vonja magára a figyelmet, rajta pedig a NissanConnectSM navigációs és szórakoztató rendszer fut, a kor követelményeinek megfelelően mobilalkalmazásokat is futtatva. A biztonsági extrák között holttérfigyelő és ráfutásgátló, automatikus városi vészfék is szerepel.

A motorháztető alá – szerencsére – ezúttal is V6-os erőforrás került, méghozzá a 3,5 literes benzines, amely meglehetősen kifinomult partner lehet a mindennapokban. A 260 lóerőt és 325 newtonmétert az Xtronic automata váltó továbbítja a kerekek felé. Opcionálisan természetesen összkerékhajtással is rendelhető lesz az újdonság.

A piaci bevezetésre sem kell sokat várni, a Nissan Murano harmadik nemzedéke még idén a szalonokba kerül. Az is biztos, hogy rövidesen dízelmotor is megjelenik a palettán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.