Az új Daily pedig a gyáriak szerint nem más, mint a „hagyomány és az innováció tökéletes ötvözete”. A júniusban érkező hatalmas négykerekű klasszikus alvázszerkezete megmarad az előző verziókból, ami nem véletlen, hiszen ez biztosítja az erőt, a rugalmasságot és a tartósságot, arról nem is beszélve, hogy a fülkés alvázak esetében sokkal jobban konfigurálható.
Ettől eltekintve a gyáriak rengeteg energiát fektettek abba, hogy tökéletesítsék a Dailyt. Leginkább a kezelhetőség és a szállítási kapacitás terén próbáltak előrelépni, mely elmondásuk szerint sikerült is az optimalizált raktérfogat és a jobban hozzáférhető raktérnek köszönhetően. A harmadik generáció egyik nagy újdonsága az újratervezett arány a tengelytáv, a teljes hossz és a raktérhossz tekintetében, amivel nagyobb rakodóteret értek el.
A furgon egyébként három változatban érhető el: a 18 és a 20 köbméteres verziók a kategória legnagyobb rakterével rendelkeznek, míg a 11 köbméteres variáns a legjobb raktérhatékonysággal büszkélkedhet. Bár a haszonjárművek kategóriájában ezek a legfontosabb tulajdonságok, a Daily formatervileg is megújult, ami nagyobb tengelytávot és rövidebb hátsó túlnyúlást jelent. Ezzel kiemelkedő vezethetőséget ígérnek az Iveco emberei, melyhez az is hozzájárul, hogy 3,5 tonnás össztömegig minden új modell modernebb első felfüggesztést kap.
A kényelem és az irányítás így valóban sokat fejlődött. A sima hátsókerekes variánsok futóműve is megújult, méghozzá hátul, amivel 5 centivel alacsonyabb rakodóplatformot kaptunk. Ahogyan a személyautók piacán is fontosak a céges ügyfelek, úgy az Iveco számára különös jelentőséggel bírnak a vállalkozások, akiknek a fogyasztás csökkentésével és a variációs lehetőségek növelésével kedveznek. A szegmens legjobb teljesítményét nyújtó Daily széles motor-, sebességváltó- és tengelyáttétel-választéka igencsak vonzó tulajdonságok.
Ekkora autóknál szinte lehetetlen a személyautós vezetési élmény, de az Ivecónál mégis ezt ígérik. Ezt persze kezeljük fenntartással, de a példás ergonómia, a hatékonyabb hangszigetelés és a jobb légkondicionáló mindenképpen előrelépés lesz. A Daily természetesen elérhető lesz személyszállításra alkalmas kivitelekben is.
Fotókat egyelőre nem tett közzé a gyártó, de az Olaszországban és Spanyolországban készülő furgon júniusban fog majd bemutatkozni a nagyközönségnek, amit bizony sokan várnak.