Terepes hibrid kisebb méretben – íme, a Lexus NX

A Lexus LF-NX tanulmány látványát nem volt könnyű megszokni, ám a szériaverzió már kompenzál.

Kenéz Tibor
2014. 04. 12. 12:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogyan vártuk, most bemutatkozott a szériaként csak NX nevet viselő terepes. A formaterv a várakozásoknak megfelelően sokkal letisztultabb lett, ám a japán prémiumgyártó könnyedén felismerhető stíluselemeit viselő jármű még így is a szegmens „extrémebb” csoportjába tartozik. A márka könnyű beazonosíthatósága végett a jól ismert Lexus-hűtőrács, és az új IS-ből ismerős különálló első fényszórók – az L-alakot formázó LED sorokkal – kerültek az NX-re.

A kisebb terepeshez alapáron 17 colos könnyűfém keréktárcsák járnak majd, amit az F-sportcsomag beikszelésével könnyedén 18-asokra cserélhetünk. A Lexus-féle gyári optikai kiegészítők persze a hűtőrács betétét és a lökhárító alsó részét sem hagyják érintetlenül. A tetőív sportosan ereszkedik ahogyan az autó háta felé haladunk, míg a hátsó lámpák szintén LED-es technológiával vannak felszerelve.

 

Az utastér, bár eltér minden jelenleg kapható Lexus modellétől, stílusában mégis az IS formavilágát követi. Ahogyan a márkától megszokhattuk, mindenfelé a puha bőr és a rideg fémek ellentétének játékát fedezhetjük fel, amitől az NX beltere sportossá válik. A kezelőszervek szintén a prémium középkategóriásból lehetnek leginkább ismerősek.

Természetesen a technológia terén igencsak előre tartó márka a legújabb modelljét is teletömte a legmodernebb eszközeivel, mint a G-erő érzékelő szenzor és a sokak által nehézkesen kezelhetőnek titulált központi rendszerhez elsőként társított érintőpados megoldás, hogy a head-up displayről, a távolságtartó tempomatról vagy a hátsó keresztirányú forgalmat észlelő rendszerről ne is beszéljünk. Az erőforrások terén nem teljesen az történt, amit a gyártó előrevetített a tavalyi koncepció kapcsán, hiszen a hivatalos álláspont akkor az volt, hogy kizárólag hibridrendszerrel lesz elérhető a négykerekű.

Most azonban kiderült, hogy az NX bázismodelljébe (NX 200) egy kétliteres szívó benzines kerül, amit felárért egy vadonatúj, szintén kétliteres turbós benzinesre (NX 200t), vagy a már ismert, 223 lóerős összteljesítményt produkáló 300h hibrid hajtásláncra cserélhetünk. Az újdonság mindegyik változatban elérhető lesz első- vagy összkerékhajtással is.

A hamarosan bemutatkozó újdonság a nagyobb testvéréhez hasonlóan kelendő lehet a hibrid hajtáslánc miatt, amit a konkurensek még nem kínálnak hasonló méretű crossovereikhez, éppen ezért mi is alig várjuk, hogy kipróbálhassuk, mire képes a japánok újdonsága.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.