Biztosak lehetünk abban, hogy nekünk, európaiaknak is szép számban kijut majd az újdonságokból. A gyáriak bizonyos erőforrások esetében az elődökkel összehasonlítva akár 30 százalékkal, de minden esetben minimum 10 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról beszélnek.
Első körben egy friss 1,3 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinesről szól a fáma. Ez eddig inkább csak a hibrid modellekre volt jellemző, ám a Toyota szerint nem csupán a benzines-elektromos típusokban előnyös az Atkinson-ciklusú motorok használata, főleg ha magas – ez esetben 13,1:1-es – kompresszióviszony társul hozzá, így kimagasló termikus hatékonyság érhető el. Mindemellett számos egyéb finom és jövőbe mutató technikai megoldással látták el a mérnökök a motort, aminek köszönhetően a jelenlegi 1300-as benzinesnél állítólag mintegy 15 százalékkal takarékosabb. A teljesítményadatokról egyelőre nincsenek információink, de a jelenleginél gyengébb bizonyára nem lesz..
A másik újdonság egy friss 1 literes benzines, amelyet a Daihatsuval együttműködve terveztek a toyotások. Ez esetben kimaradt az Atkinson-ciklus, viszont itt is különleges szívótraktusról, hűtött egr rendszerről és magas kompresszióról beszélhetünk. A gyáriak szerint start-stop rendszerrel és „egyéb fogyasztáscsökkentő intézkedésekkel” akár 30 százalékot is javulhat az egyliteres étvágya a jelenlegi testvérééhez képest.