Az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor már megfelel az Euro 6 normának, és némi egészséges virtus is van benne. A 130 lóerő csúcsteljesítmény 5500-as fordulaton köszönt be, a 230 newtonméter csúcsnyomaték 1750-es fordulatszámon elérhető. Utóbbi téren egész szép fennsíkot rajzoltak a fejlesztők: 1500-tól egészen 3500-ig a forgatónyomaték 95 százaléka a vezető rendelkezésére áll. A menetdinamika a fokozott rugalmasság miatt minden bizonnyal kellemes. Az előzetes adatok alapján 10,8 másodperces 0–100-as sprint és 199 km/h végsebesség az 1,6-os verzió képességeit vetíti előre.
Nemcsak rugalmasabb, mint a továbbra is kínálatban maradó 1,6-os szívómotor, annál valamivel könnyebb is az újdonság. A modern technológiák – például a súrlódás 20 százalékos csökkentése – és az öt- helyett hatfokozatú váltó takarékosabb üzemre sarkallja a szerkezetet. Mindez 4,8 literes vegyes étvágyat eredményez, ami meggyőző teljesítmény egy 130 lóerős benzinestől.
A takarékos és fajtájához mérten kulturáltnak mondható, 82 lóerős 1,2 literes szívómotort szinte túlzás lenne kiindulási alapnak hívni: mindössze az alkatrészek 37 százaléka közös. A mérnökök a sajtóanyag elmondása szerint kiemelten figyeltek a motor négyhengereshez mérten szerényebb működési kultúrájának palástolására: a modellbe további zajszigetelő anyagokat helyeztek, s a kellemetlen vibrációt is igyekeztek minimálisra csökkenteni.
Kisebb motorméret ide vagy oda, a fokozott menetdinamikáért és az alacsonyabb fogyasztásért többet kell fizetni. A 120 lóerős 1,6-os akciósan 4,764 millió forintos árához képest elsőre kissé borsosnak tűnhet a 250 ezer forintos felár, ám a papíron 1,4 literes étvágykülönbség rögtön az erősebb változat felé billentheti a mérleget. A végső következtetést azonban egy teszt keretében hozzuk majd meg, ahol méréseinken is bizonyítania kell a típusnak.