Vidékre fel! – Megjött az új Mini Countryman

Már négy éve, hogy a Mini bemutatta a márka történetében az első négyajtós modellt – ez volt a Countryman.

Csizsek Ádám
2014. 04. 17. 15:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elődhöz képest jelentős differenciára nem kell számítanunk, azonban számos apró finomsággal vág neki a nyárnak a megújult crossover. A gyártó hivatalos galériájában elmerülve a külsőt illetően elsőre az átrajzolt, hatszögletű alsó légbeömlő tűnik fel, amely minden változatnál kicsit másképp tűnik fel. Matt betétek, ködfényszórók és nappali menetfény gazdagítja a lökhárító alsó részét, s immáron utóbbi mellett a ködfényszóró is LED-es technikát használ.

A diódás fények csupán a Cooper verzió esetében felárasak, onnantól felfelé a szériafelszereltség részét képezik. Emellett egy szett új és egyben könnyebb, 17 hüvelykes felnit is kapott a Mini büszkesége. Az ilyenkor szokásos új színek sem maradtak el, a Mini a képeken is szereplő, Jungle zöld árnyalattal bővítette a palettát, továbbá Midnight szürke és Starlight kék is csatlakozott a kérhető árnyalatok listájához.

Az eddig opcionális tételként szereplő külső betétek immáron minden ALL4, azaz összkerekes változathoz szériában járnak. A külső variálhatóságát fokozandó, elérhetővé vált egy új, zongoralakk betéteket tartalmazó csomag, amely a galériában szereplő modellen is látható. A magasfényű fekete betét a tükrökön, a tetősínen és a fényszórók körül köszön vissza.

Az utastérben ugyancsak hiába keresünk lényegi változásokat, nincsenek, a Mini viszont a frissítéssel csendesebbé vált, plusz új anyagok, betétek tarkítják a kínálatot, miközben néhány helyre még több króm jutott. A motorkínálatban szintén nincs újdonság, viszont a 2015-ös modellévű példányok mindegyike teljesíti az Euro6-os kibocsátási normákat.

A kínálat belépőjét továbbra is a 122 lovas szívó 1,6-os benzinmotor jelenti, miközben a Cooper S néhány lóerős gyarapodást elkönyvelve már 190 lóerő leadására képes. Ennek köszönhetően a sportosabbik Countryman 7,5 szekundum alatt teljesíti kézi váltóval a 0–100-as sprintet, míg automatával 7,8 másodpercet vesz igénybe a mutatvány. A legizgalmasabb verzió és a kínálat csúcsa persze továbbra is a John Cooper Works, azaz a JCW lesz, amely 218 lóerővel áll rendelkezésre. A frissített Countryman árusítása még a nyáron megkezdődik, hiszen az újdonság már a New York-i autószalonon bemutatkozik a nagyközönségnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.